محسن ركني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين تعداد شكايت 705 مورد از طريق شهراه (سامانه مديريت ارتباط شهروندي وزارت راه و شهرسازي)، 54 مورد از طريق سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد)، 12مورد از طريق سامانه سازمان بازرسي كشور، 15 مورد از طريق سامانه پيامكي 1000525 و همچنين 18 مورد نيز به صورت حضوري و پستي دريافت، رسيدگي و پاسخگويي شده است.
وي با اشاره به پيگيري جدي مطالبات رانندگان حرفه اي حمل و نقل جاده اي از سوي اين اداره اظهار داشت: از ابتداي سال جاري رسيدگي به مطالبات و مشكلات رانندگان قوت گرفت و در اين مدت بيش از 700 شكايت رانندگان توسط سامانه هاي ويژه اي كه براي اين منظور در نظر گرفته شده بود دريافت و به تمام آنها رسيدگي شد.
وي ثبت شكايات مزبور در اين مدت را حاكي از اعتماد رانندگان به اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي دانست و گفت: عمده شكايات رانندگان حوزه حمل و نقل جادهاي شكايت از شركتهاي حمل و نقل در بخش كميسيونها و پرداخت هزينه بار بود كه هر يك از اين شكايات پس از بررسي به اداره مربوطه ارجاع داده شد و نتيجه پيگيري آن نيز به رانندگان اعلام گرديد.
ركني افزود: در اين مدت پرونده 212 شركت حمل و نقل متخلف در كميسيون ماده 12 اين اداره مورد بررسي قرار گرفت كه موجب لغو موقت پروانه فعاليت 16 شركت شد.
وي اظهار داشت: خدمات گيرندگان حوزه راهداري و حمل و نقل جاده اي مي توانند از طريق سامانه هاي شكايات شامل تلفن گوياي ۱۴۱ (داخلي ۵)، سامانه پيامكي 1000525، سايت www.141.ir ، صندوق پستي 698-91735 ، پورتال www.razavi.rmto.ir و تلفن 33158333 شكايات و انتقادات خود را مطرح نمايند كه حداكثر طي 2 تا پنج روز به شكايات آنان رسيدگي و پاسخ داده خواهد شد.
هم اكنون 760 شركت حمل و نقل داخلي و بين المللي كالا و مسافر در خراسان رضوي فعاليت دارد.
پارسال بيش از 30 ميليون تن بار توسط 40 هزار راننده با 37 هزار وسيله نقليه در حوزه حمل و نقل بار جاده اي داخلي و بين المللي از خراسان رضوي جابه جا شد.
هشت هزار و 612 راننده نيز با پنج هزار و 373 دستگاه خودرو مسافربري جاده اي در قالب 124 شركت حمل و نقل مسافر در اين استان فعاليت دارند كه پارسال 19 ميليون و 300 هزار نفر را جابه جا كردند.
3221 / 6053
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
مشهد- ايرنا- مسئول رسيدگي به شكايات و ميز خدمت اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان رضوي گفت: طي نيمه نخست امسال 804 شكايت در حوزه راهداري رسيدگي شد كه نسبت به 41 شكايت مدت مشابه پارسال 19 برابر افزايش داشت.