شیراز - ایرنا - ساره جوانمردی بانوی معلول، قهرمان رشته تیراندازی و پرچمدار كاروان ورزشی ایران در بازی های پاراآسیایی 2018جاكارتا می گوید: همچنان به كسب نتایج بهتر و ازمیان برداشتن محدودیت ها می اندیشم.

سومین دوره بازی های پاراآسیایی، چهاردهم مهر 97 با پرچمداری این ورزشكار شیرازی آغاز شده است و تا بیست و یكم این ماه 97 در شهر جاكارتا پایتخت كشور اندونزی ادامه دارد.

** نقطه آغاز
هفدهم آذرماه 1363 در محله ای از شهر شیراز كودكی به دنیا آمد كه نامش را ساره گذاشتند.
او به ایرنا گفت:معلول مادرزادی هستم اما تقدیرالهی اینگونه بود كه معلول به دنیا بیایم و این امر سبب نشد كه براراده پولادین من كه آرزوهای زیادی در سر داشتم، اثر منفی بگذارد.
معلولیت برای ساره در كودكی سخت گذشت اما رفته رفته باور كرد كه این معلولیت، محدودیت نیست و می تواند نقطه آغازی برای پرواز به سوی موفقیت در جهان ورزش و تغییر در زندگی باشد.
بهترین ورزشكار معلول جهان گفت: دست تقدیرالهی بود، پنج خواهر دارم و همگی سالم هستند و در اجتماع جایگاه خاص خود را دارند، تا یك سنی متوجه این موضوع نبودم اما پس از اینكه خود را شناختم متوجه شدم كه چه محدودیت هایی دارم.
او ادامه داد: حدود چندین سال درگیر این موضوع بودم تا اینكه خودم را جمع و جور كردم و گفتم این محدودیت نباید مانع پیشرفت من شود چرا كه اگر خداوند متعال برایم اینگونه مقدركرده كه معلول باشم اما راه های متفاوتی هم برای پیشرفت برایم درنظر گرفته است و می شود ثابت كرد كه معلولیت ، محدودیت نیست و توانستم از پس آن بخوبی بر بیایم.
این بانوی معلول گفت: بارموفقیت من بیشتر روی دوش خانواده ام بود خیلی از بستگان و دوستان به من انگیزه مضاعف می دادند، چندین سال برای رسیدن به هدف از خانواده دور بودم و امیدوارم با كسب مدال های رنگارنگ دل انها را شاد كرده باشم .

** حراج مدال طلای پارالمپیك ریو به نفع زلزله زدگان غرب كشور
این بانوی ورزشكارعلاوه بر حضور در میدان های مختلف جهانی، پارالمپیك و آسیایی و شكار مدال های رنگارنگ، وارد عرصه فعالیت خیرخواهانه نیز شده است و در اولین اقدام پس از زلزله سال 1396 در استان كرمانشاه، نخستین مدال طلای پارالمپیك خود را به حراج گذاشت تا آوارهای خراب شده ناشی از خشم طبیعت را دوباره برای زندگی كردن همنوعش،آباد سازد و دینش را ادا كند.
جوانمردی بر این باور است: اگر احساس كنم حضورم در امور عام المنفعه باعث تحقق كمك می شود مطئمن باشید از هیچ كوششی فروگذار نخواهم كرد و افتخار می كنم عضو جامعه معلولان هستم و اگر به كسی هم كمك كنم خیرو بركت آنها هم نصیب خودم خواهد شد و با شعف دل می پذیرم.

** كسب سومین مدال طلای پارالمپیك 2020 ژاپن آرزوی ساره
این ورزشكار با اراده، كسب سومین مدال طلای پارالمپیك 2020 ژاپن را آرزوی دست یافتنی خود می داند و اینگونه سخن بر زبان می آورد: از تیراندازی به هدف خسته نمی شوم تا جایی كه انگشتانم حس داشته باشد، ماشه تپانچه را خواهم چكاند و همه تیرهایم را برای كسب افتخاری بیشتر برای ملتم، شلیك خواهم كرد.

**گنجینه افتخارات تیرانداز
2 نشان طلا و یك برنز پارالمپیك ریو و لندن، پنج طلا و 2 نقره و یك برنزقهرمانی جهان، سه طلا و 2نقره مسابقات جام جهانی، 2 طلا و یك نقره پارا آسیایی ، 2 بار عنوان برترین ورزشكارماه جهان و بهترین بانوی ورزشكار آسیا از جمله افتخارات این بانوی تیرانداز است.

** 13 ورزشكار استان فارس با پرچمداری ساره در پارالمپیك 2018 جاكارتا
سامان بلاغی، ندا فراستی، سمیه كهزاد پور و ناهید كرمی (بسكتبال با ویلچر)، ساره جوانمردی و سمیرا ارم (تیراندازی)، بهرام سلیمانی (دوچرخه سواری)، محمد الوان پور، سید علی اصغر جوانمردی، آرزو رحیمی، امید ظریف صنایعی و علیرضا فرح (دو و میدانی ) و علی غریب شی (وزنه برداری) 13 ورزشكار اعزامی از استان فارس هستند و محسن عزیز نژاد هم از این استان به عنوان مربی دو و میدانی حضور دارد.
سامان بلاغی، ندا فراستی، سمیه كهزاد پور، ناهید كرمی، ساره جوانمردی، سمیرا ارم، علیرضا فرح و محمد الوان پور از جمله ورزشكاران استان فارس در بازی های جاكارتا هستند كه شانس كسب مدال در این رقابت ها را دارند.
ساره جوانمردی پرچمدار كاروان ایران در مراسم افتتاحیه بازی های پاراآسیایی 2018 جاكارتا است و سمیر ا ارم هم دیگر بانوی تیر انداز شیرازی پرچمدار مراسم اختتامیه این بازی ها است تا افتخاری دیگر توسط این دو تیر انداز برای استان فارس كسب شود.
سامان بلاغی، سمیه كهزاد پور، ندا فراستی ، ساره جوانمردی و بهرام سلیمانی ورزشكارانی هستند كه در دومین دوره این بازی ها كه در سال 2014 در اینچئون كره جنوبی برگزار شد، حضور داشتند. تا برای دومین بار حضور در این بازی های مهم را تجربه كنند.
ساره جوانمردی در این دوره (2014) در تیراندازی 2 نشان طلا گرفت و سمیه كهزاد پور، ندا فراستی و سامان بلاغی هم در بسكتبال با ویلچر نشان برنز را از آن خود كردند و بهرام سلیمانی هم در رشته دوچرخه سواری چهارم شد.
همچنین فوتبالیست های فارسی در دوره گذشته (دومین دوره) چهار مدال طلا كسب كردند، كه در سومین دوره، رشته فوتبال هفت و پنج نفره از بازی های پاراآسیایی جاكارتا،حذف شده است.
كاروان 20 نفره اعزامی از استان فارس در مسابقه های پاراآسیایی 2014 اینچئون كره جنوبی، با كسب هشت مدال طلا، یك نقره و سه برنز، كارنامه درخشانی از خود به جای گذاشتند.
كاروان ورزشی جانبازان و معلولان ایران قرار است در رشته های، دو و میدانی، پینگ پنگ، تیراندازی، تیر و كمان، شنا، والیبال نشسته، شطرنج، دوچرخه سواری، بسكتبال با ویلچر، بوچیا (ورزش ویژه معلولان نخایی)، جودو، گلبال و وزنه برداری شركت كنند.
در این رقابت ها 136ورزشكار از كشورمان در بخش آقایان و 73 ورزشكار در بخش بانوان شركت می كنند.
در سومین دوره این بازی ها كه در 10ورزشگاه در شهر جاكارتا برگزار می شود، سه هزار و 589 ورزشكار از 43 كشور در 18رشته با یكدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
كاروان ورزشی ایران در نخستین دوره این بازی ها كه در سال 2010 در گوانژو چین و با حضور چهار هزار ورزشكار از 41 كشور آسیایی در 19رشته برگزار شد، با كسب 80 مدال (27 طلا، 24 نقره و 29برنز) به مقام چهارم رسید.
ورزشكاران ایران در دومین دوره این بازی ها كه در اینچئون كره جنوبی و با حضور چهار هزار و 500 ورزشكار از 41 كشور برگزار شد، در 16رشته ورزشی حضور یافتند و در این دوره هم با كسب 120مدال ( 37 طلا، 52 مدال نقره و 31مدال برنز) بعد از كشورهای چین، كره جنوبی و ژاپن به مقام چهارم دست یافت.
7368 / 1876
از: حمید رضا خلیقی