مهاباد- ايرنا- سيامند ايلخاني زاده، ورزشكار بوكاني به مقام قهرماني بخش 'تك ليفت' رقابت هاي 'ددليفت' كلاسيك آزاد كشور، جام رياست جمهوري در بستان آباد آذربايجان شرقي رسيد.

رسول محي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مسابقات ددليفت كلاسيك آزاد جام رياست جمهوري در سه رده سني برگزار شد كه اين ورزشكار بوكاني در رده سني جوانان موفق به كسب اين مقام شد.
وي با بيان اينكه 287 ورزشكار از 12 استان كشور در قالب 45 تيم در اين دوره از مسابقه ها حضور داشتند، اضافه كرد: اين ورزشكار جوان بوكاني در وزن منفي 125 كيلوگرم توانست مقام نخست تك ليفت كشور را كسب كرده و به اين ترتيب جوار حضور در تيم ملي را به دست آورد.
وي اضافه كرد: پس از وي، 2 ورزشكار ديگر از اروميه و شبستر آذربايجان شرقي به ترتيب مقام هاي دوم و سوم را كسب كردند.
محي ادامه داد: برترين هاي اين دوره از رقابت ها به مسابقه هاي ددليفت كلاسيك غرب آسيا كه در آينده نزديك به ميزباني تبريز برگزار خواهد شد، انتخاب شدند.
به گزارش ايرنا، اين ورزشكار بوكاني در ماه هاي گذشته نيز در مسابقات فستيوال كشوري، به عضويت تيم ملي جهت حضور در مسابقات آسيايي گرجستان در آمده بود.
ددليفت يكي از تمرينات با وزنه است كه در آن يك هالتر كه با صفحه‌هاي فلزي سنگين شده، از زمين برداشته شده و تا جلوي ران بالا آورده و سپس به سمت زمين برگردانده مي‌شود.
ددليفت از پايه‌اي‌ترين حركات بدنسازي است و در كنار اسكات و پرس سينه بخشي از مسابقات وزنه‌برداري قدرتي به شمار مي رود.
شهرستان بوكان يكي از قطب هاي مهم ورزشي در استان آذربايجان غربي به شمار مي رود كه هم اكنون داراي 32 هيات ورزشي فعال هستند.
7510/6185/2093