اردبيل - ايرنا - رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سرعين از اجراي سه طرح با محوريت رونق گردشگري زمستاني توسط بخش خصوصي در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش ايرنا ، جهانگير شهبازي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: احداث 2 مجموعه پارك آبي و هتل پنج ستاره در روستاهاي ويند كلخوران و گازير عملياتي خواهد شد.
او اشتغال زايي اين طرح ها را 400 نفر ذكر كرد و گفت: براي حمايت از بخش خصوصي 300 ميليارد ريال تسهيلات ارزان قيمت پرداخت مي شود.
به گفته شهبازي ، طرح ديگر مجموعه پيست اسكي و مركز اقامت ويژه كوهنوردان در نزديكي روستاي اوجور است كه اختصاص تسهيلات ارزان قيمت به اين مجموعه در دست اقدام است.
او افزود: دامنه سبلان محور طرح و برنامه هاي گردشگري زمستاني است و با تعريف طرح هاي ذكر شده مسير جديد صعود براي كوهنوردان از سمت آلوارس نيز بازگشايي خواهد شد.
رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان سرعين همچنين گفت: هر ايده جديد به منظور تقويت تاسيسات گردشگري در اين شهرستان بويژه با محوريت كوه سبلان و آب هاي گرم معدني استقبال شده و حمايت مي شود.
شهرستان سرعين با دهها دهنه آبگرم معدني و پيست اسكي آلوارس از مناطق گردشگر پذير كشور در 27 كيلومتري غرب اردبيل قرار دارد.
آلوارس به لحاظ داشتن ذخاير برف در طول دست كم 6 ماه از سال رتبه نخست كشور را دارد و اين منطقه به همراه امكانات تفريحي و ورزشي كه در آن ايجاد شده نقش بسزايي در توسعه ورزش هاي زمستاني، جذب گردشگران خارجي ، ايجاد اشتغال و پركردن اوقات فراغت جوانان و تكميل موقعيت ويژه گردشگري در شهر سرعين دارد.
6018