سيد محسن نظام خيرآبادي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سامانه هاي اينترنتي اين سازمان از پركاربرد ترين سامانه هاست و با توجه به متمركز شدن عمليات صدور دفترچه و ارائه خدمات كوتاه مدت تامين اجتماعي در كنار نام نويسي كارگاه ها، ارائه ليست بيمه كارفرمايان و ديگر امور، اين اختلال موجب بروز مشكل براي بيمه شدگان شده است.
وي اظهار داشت: بستر شبكه اينترنت داخلي تامين اجتماعي با اختلال مواجه شده و تعدد مراجعات موجب بروز مشكل شده است.
وي با بيان اينكه انجام هر تحول در حوزه خدمت رساني با مشكلات و كاستي هايي در گام هاي نخست همراه است، گفت: افزايش مراجعه كارفرمايان در روزهاي پاياني ماه براي واريز حق بيمه و ارائه ليست و پرداخت حق بيمه مشاغل آزاد در آغاز هر فصل افزايش مراجعات براي دريافت خدمات دفترچه و صدور اعتبار موجب حجم زياد مراجعه به سامانه و ايجاد اختلال و قطع موردي آن شده است.
مديركل تامين اجتماعي خراسان رضوي افزود: مديريت سامانه خدمات به صورت متمركز از تهران انجام مي شود و واحد فني و انفورماتيك سازمان در حال پيگيري اين مشكل است و به خاطر مشكلاتي كه براي بيمه شدگان استان ايجاد شده است از آنان عذرخواهي مي كنيم.
ارائه ليست بيمه حدود 2 سال، ارائه خدمات كوتاه مدت و دفترچه تامين اجتماعي از اواخر شهريور ماه امسال و نام نويسي كارگاه هاي زير پوشش تامين اجتماعي از اوايل هفته جاري به صورت متمركز در سامانه تامين اجتماعي انجام مي شود.
هم اكنون 2 ميليون و 354 هزار بيمه شده اصلي و تبعي در خراسان رضوي زير پوشش تامين اجتماعي هستند.
اداره كل تامين اجتماعي خراسان رضوي داراي 27 شعبه است كه 21 شعبه از اين تعداد اقماري و 15 شعبه كارگزاري مي باشند.
7496 / 6053
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
مشهد- ايرنا- مدير كل تأمين اجتماعي خراسان رضوي گفت: قطع سامانه هاي اينترنتي اين سازمان كه در روزهاي اخير مشكل آفرين شده در حال پيگيري و رفع است.