دزفول - ایرنا - معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ارتقای سطح سواد سلامت شهروندان را از اولویت های وزارت بهداشت دانست و گفت: اگر مردم اطلاعات درستی از سلامت و پیشگیری از بروز بیماری ها داشته باشند كمتر به بیماری ها دچار می شوند.

سید محمد هادی ایازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشاركت مردم در حوزه سلامت از اولویت های امور اجتماعی وزارت بهداشت است زیرا اگر مردم از اصول سلامت اطلاع داشته و به فكر سلامت خود، خانواده، همشهریان و هموطنان باشند كمتر به بیماری دچار می شوند.
وی گفت: مردم با انتخاب سبك زندگی سالم كمتر دچار بیماری می شوند كه این امر می تواند در بهبود وضعیت سلامت در جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.
معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افزود: این مشاركت ها می توانند با ایجاد كانون های سلامت در سطح محلات، سازمان های مردم نهاد و در قالب توسعه زیرساخت های نظام سلامت در موسسات خیریه شكل گیرند.
وی با بیان اینكه باید از ظرفیت سایر سازمان ها در توسعه سلامت استفاده كرد، اظهار داشت: وزارت بهداشت برای توسعه سلامت در بین مردم به همكاری 75 درصدی دیگر نهادها و سازمان ها از جمله جهاد كشاورزی، شهرداری، راه و شهرسازی و محیط زیست نیاز دارد.
ایازی عدالت در سلامت را از دیگر اولویت های امور اجتماعی وزارت بهداشت دانست و گفت: شاخص های عدالت باید در همه مناطق رعایت شوند تا همه مردم به مراكز بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشند.
وی افزود: 62 شاخص در حوزه عدالت در جامعه مطرح است كه این شاخص ها برای كنترل آسیب های اجتماعی در شورای سلامت و امنیت غذایی در هر شهرستان پایش می شوند.
معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اظهار داشت: با توجه به فعالیت گسترده خیران در بخش بهداشت و درمان شهرستان دزفول وزیر بهداشت با راه اندازی پت اسكن در این شهرستان موافقت كرده است.
وی افزود: پیش از این با احداث مركز بیماری های خاص امام حسن مجتبی(ع) در دزفول اقدامات قابل توجهی توسط خیران برای 2 هزار و 500 بیمار سرطانی انجام شده بود كه این اقدامات، وزارت بهداشت را بر آن داشت كه پت اسكن را نیز در كنار این مركز راه اندازی كند.
پت اسكن تصویربرداری پزشكی هسته ای به منظور تولید سه بعدی تصاویر رنگی از فرآیندهای عملكردی در درون بدن انسان است.
معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی شامگاه سه شنبه برای شركت در آیین كلنگ زنی نخستین سمن سرای خیرساز كشور در شهرستان دزفول به این شهرستان سفر كرد.
7278/3022