شيراز - ايرنا- زهرا محمدي راد شطرنجباز نابيناي شيرازي در چهارمين روز رقابت هاي شطرنج، بازي هاي پاراآسيايي 2018جاكارتا به مدال نقره دست يافت و هفتمين مدال را براي استان فارس به ارمغان آورد.

به گزارش ايرنا، محمدي راد چهارشنبه در كلاس b1 بانوان، در بخش تيمي شطرنج به همراه مليحه صفايي و ليلا زارع زاده نايب قهرمان شد و نشان ارزشمند نقره پاراآسيايي را به خود اختصاص داد.
بدين ترتيب با پايان يافتن چهارمين روز اين رقابت ها ورزشكاران شركت كننده از استان فارس تاكنون هفت مدال كسب كرده اند.
ساره جوانمردي در تپانچه بادي به مسافت 50 و 10 متر 2 نشان طلا گرفت، سميرا ارم در تپانچه 10 متر صاحب نشان نقره شد، علي اصغر جوانمردي در پرتاب وزنه مدال نقره گرفت و اميد ظريف صنايعي هم در دو 200 و 100 متر 2 نشان برنز و زهرا محمدي راد هم در شطرنج نقره كسب كرد.
زهرا محمدي راد در رشته شطرنج، سامان بلاغي، ندا فراستي، سميه كهزاد پور و ناهيد كرمي (بسكتبال با ويلچر)، ساره جوانمردي و سميرا ارم (تيراندازي)، بهرام سليماني (دوچرخه سواري)، محمد الوان پور، سيد علي اصغر جوانمردي، آرزو رحيمي، اميد ظريف صنايعي و عليرضا فرح (دو و ميداني) و علي غريب شي (وزنه برداري) 14 ورزشكار اعزامي از استان فارس هستند و محسن عزيز نژاد هم از اين استان به عنوان مربي دو و ميداني حضور دارد.
سامان بلاغي، ندا فراستي، سميه كهزاد پور، ناهيد كرمي، ساره جوانمردي، سميرا ارم، عليرضا فرح و محمد الوان پور از جمله ورزشكاران استان فارس در بازي هاي جاكارتا هستند كه شانس كسب مدال در اين رقابت ها را دارند.
ساره جوانمردي، پرچمدار كاروان ايران در آيين افتتاحيه بازي هاي پارا آسيايي 2018 جاكارتا بود و سميرا ارم هم ديگر بانوي تيرانداز شيرازي، پرچمدار مراسم اختتاميه اين بازي هاست.
سامان بلاغي، سميه كهزاد پور، ندا فراستي ، ساره جوانمردي و بهرام سليماني ورزشكاراني هستند كه در دومين دوره اين بازي ها كه در سال 2014 در اينچئون كره جنوبي برگزار شد، حضور داشتند.
ساره جوانمردي در اين دوره (2014) در تيراندازي 2 نشان طلا گرفت و سميه كهزاد پور، ندا فراستي و سامان بلاغي هم در بسكتبال با ويلچر نشان برنز را از آن خود كردند و بهرام سليماني هم در رشته دوچرخه سواري چهارم شد.
همچنين فوتباليست هاي فارسي در دوره گذشته (دومين دوره) چهار مدال طلا كسب كردند، كه در سومين دوره، رشته فوتبال هفت و پنج نفره از بازي هاي پارا آسيايي جاكارتا، حذف شده است.
كاروان 20 نفره اعزامي از استان فارس در مسابقه هاي پارا آسيايي 2014 اينچئون كره جنوبي، با كسب هشت مدال طلا، يك نقره و سه برنز، كارنامه درخشاني از خود به جاي گذاشتند.
كاروان ورزشي ايران در نخستين دوره اين بازي ها كه در سال 2010 در گوانژو چين و با حضور چهار هزار ورزشكار از 41 كشور آسيايي در 19رشته برگزار شد، با كسب 80 مدال (27 طلا، 24 نقره و 29برنز) به مقام چهارم رسيد.
ورزشكاران ايران در دومين دوره اين بازي ها كه در اينچئون كره جنوبي و با حضور چهار هزار و 500 ورزشكار از 41 كشور برگزار شد، در 16رشته ورزشي حضور يافتند و در اين دوره هم با كسب 120مدال (37 طلا، 52 مدال نقره و 31مدال برنز) بعد از كشورهاي چين، كره جنوبي و ژاپن به مقام چهارم دست يافت.
سومين دوره بازي هاي پارا آسيايي كه چهاردهم مهر 97 با پرچمداري ساره جوانمردي ورزشكار شيرازي آغاز شد كه تا بيست و يكم همين ماه در شهر جاكارتا پايتخت كشور اندونزي ادامه دارد.
7368 /1876