تهران – ایرناپلاس- مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین می‌گوید: در جریان خونگیری مشكوك از دانش آموزان دبیرستان دخترانه سماء تاكستان، اشتباه مدیر مدرسه محرز است زیرا معرفی نامه آموزش و پرورش از شخص موردنظر خواسته نشده است.

به گفته او از همین رو، غیر از فرد خاطی، مدیر مدرسه و یكی از معاونان مدرسه هم‌اكنون بازداشت هستند.

شامگاه چهارشنبه 18 مهرماه، اخباری مبنی بر تجمع تعدادی از اولیای دانش آموزان مدرسه دخترانه سما شهر تاكستان قزوین، مقابل شبكه بهداشت تاكستان منتشر شد.
براساس گزارشها، این تجمع در اعتراض به اقدام مشكوك یك فرد است كه خود را كارمند هلال احمر معرفی كرده و با ارائه نامه و كارت شناسایی، از مدیر مدرسه خواسته تا از همه دانش آموزان و پرسنل مدرسه خونگیری كند.
بعضی از دانش آموزان به اولیای خود از خونگیری با سرنگ مشترك توسط این فرد خبر داده اند.

**بازداشت مدیر و یكی از معاونان مدرسه
سید حسین بی‌نیاز مدیر روابط عمومی اداره‌كل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص خونگیری مشكوك در یكی از مدارس تاكستان به خبرنگار ایرناپلاس گفت: روز سه‌شنبه شخصی با كارت و نامه جعلی به دبیرستان دخترانه دوره اول سماء تاكستان مراجعه كرده و خود را عضو هلال احمر معرفی می‌كند.
وی افزود: این فرد به بهانه كنترل قند خون اقدام به خونگیری از 40 دانش‌آموز دختر این مدرسه كرده كه مسئولان مدرسه با مشكوك شدن به رفتار و استفاده از سرنگ مشترك توسط این فرد، مراتب را به حراست اداره آموزش و پرورش اطلاع می‌دهند.
مدیر روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح كرد: با پیگیری‌های انجام شده هویت جعلی فرد و عدم عضویت در هلال احمر مشخص شده كه با ورود ضابطین قضایی شخص مورد نظر دستگیر می‌شود.

**انگیزه فرد دستگیر شده
بی‌نیاز گفت: یكی از اشتباهات اصلی مدیر مدرسه در این ماجرا عدم درخواست معرفی نامه آموزش و پرورش از شخص موردنظر بوده، در حالی كه با بروز این اتفاق مدیر و یكی از معاونان مدرسه نیز هم‌اكنون بازداشت هستند.
وی ادامه داد: فرد دستگیرشده در بازجویی‌ها انگیزه خود از این اقدام را شناسایی دانش‌آموزان بیمار عنوان كرده است.

**دانش آموزان سالم اند
مدیر روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش استان قزوین بیان كرد: با همكاری شبكه بهداشت تاكستان تست هپاتیت و ایدز از دانش‌آموزان گرفته شده و خوشبختانه تمام آنها سالم هستند.
بی‌نیاز گفت: روز گذشته اولیا و دانش‌آموزان مدرسه در محل مركز بهداشت این شهرستان تجمع كرده و خواستار پاسخگویی مسئولان شدند در حالی كه رسیدگی به این ماجرا در اولویت قرار دارد.

**مدیر مدرسه غفلت كرده است
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن كرمی سرپرست دادستانی عمومی و انقلاب قزوین نیز در این مورد گفت: غفلتی از سوی مدیر مدرسه صورت گرفته كه امری غیرضروری را بدون مقدمات انجام داده و سبب بروز مشكلاتی شده است.
وی بیان كرد: فرد مورد نظر از سوی دستگاه‌های دارای صلاحیت معرفی نشده چراكه تست قند خون نیازی به خونگیری ندارد و متاسفانه مدیران مدرسه نه تنها اجازه این كار را به فرد خاطی داده بلكه مشاركت نیز داشته‌اند.
سرپرست دادستانی عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان كرد: سوء تدبیر مدیر مدرسه سبب بروز این اتفاق شده و مدیر مقصر است در حالی كه مدیر، یكی از معاونان و فرد خاطی بازداشت شده‌اند.
كرمی ادامه داد: بعد سلامت روانی و جسمی دانش‌آموزان در اولویت بوده و دستورات فوری در زمینه انجام انواع تست‌های بیماری صادر شده كه خوشبختانه دانش‌آموزان و فرد نمونه‌گیر به بیماری‌های خطرناك مبتلا نیستند.
وی بیان كرد: اولیاء دانش‌آموزان نگران بوده و در مقابل مدرسه تجمع كردند كه دادستان تاكستان به خانواده‌ها اطمینان خاطر داده كه با فرد خاطی برخورد جدی خواهد شد.
سرپرست دادستانی عمومی و انقلاب قزوین گفت: حوزه درمان در اولویت بوده درحالی كه براساس تقاضای اولیاء علیرغم غیرضروری بودن واكسنی ‌برای دانش‌آموزان تهیه شد.
كرمی عنوان كرد: برخورد جدی و قانونی با خاطیان در دستور كار است.
وی افزود: انگیزه فرد مشخص نبوده و ماجراجویی و ناپختگی نوجوان 17 ساله در امور پزشكی سبب بروز این اتفاق شده است.
به گزارش ایرناپلاس، صبح امروز با حضور دادستان، فرماندار و مدیر آموزش و پرورش تاكستان جلسات متعددی در خصوص رسیدگی به این موضوع و با حضور اولیا برگزار شد.

گزارش از فاطمه الیاسی
*اداره كل اخبار چندرسانه ای*ایرناپلاس*