تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۸

پكن- ایرنا- چین اتهامات جاسوسی را كه وزارت دادگستری آمریكا به یكی از ماموران این كشور زده و بر همین اساس او را بازداشت كرده است، تكذیب كرد.

به گزارش ایرنا از روزنامه گلوبال تایمز چین، آمریكا مدعی است كه 'شو یانجون' افسر امور اطلاعاتی اقتصادی چین در آن كشور اسرار تجاری را به سرقت برده است.
'لوكانگ' سخنگوی وزارت خارجه چین شامگاه پنجشنبه در مصاحبه ای در پكن به داستانی كه وزارت دادگستری آمریكا در این باره در تارنمای خود قرار داده است اشاره كرد و آن را كاملا ساختگی توصیف كرد.
این در شرایطی است كه وزارت دادگستری آمریكا مدعی است كه افسر چینی در امور اقتصادی فعال بوده و اسناد محرمانه تجاری را از شركت هوانوردی آمریكا به سرقت برده است.
گزارش روزنامه چینی حاكی است كه موضوع مربوط به ماه آوریل است كه این مامور چین در كشور بلژیك دستگیر شد و در ماه جاری میلادی به آمریكا مسترد شده است.
وزارت دادگستری آمریكا می گوید كه این فرد مرتكب «جاسوسی اقتصادی» شده است و باید به این پرونده با دقت رسیدگی شود اما سخنگوی وزارت خارجه چین قویا این اتهامات را رد كرد و گفت كه واشنگتن باید با این موضوع با درایت و عدالت برخورد كرده و حقوق این فرد را پایمال نكند.
روزنامه چینی می نویسد كه حتی قبل از این موضوع نیز 'اف بی آی' و سازمان سیا در آمریكا ماه ها تلاش كرده اند تا با طرح چنین اتهاماتی چهره چین را در جامعه بین المللی خدشه دار كنند.
مقام های چین به ماموران این كشور در نقاط دیگر جهان بویژه آمریكا هشدار داده اند كه باید مراقب وضعیت و شرایط جدید باشند تا در دام چنین اتهاماتی نیافتند.
آساق**231**1904**