سید مصطفی داودی روز شنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله با استفاده از 18 واگن بارگیری شد.
وی پیشبینی كرد: در صورت ساخت خط فرعی ریلی با اعلام نیاز بخش خصوصی، سالانه میتوان بیش از 500 هزار تن محموله میلگرد از طریق ناوگان ریلی از فولاد بافق بارگیری كرد.
مدیركل راهآهن یزد خاطرنشان كرد : هماكنون حمل میلگرد فولاد بافق در تناژ پایینتر با استفاده از كامیون صورت میگیرد.
داودی ادامه داد: میزان حمل فولاد با 50 واگن از طریق خطوط ریلی ، برابر حمل بار با استفاده از 190 دستگاه كامیون است كه این مهم كمك قابلتوجهی به كاهش ترافیك و صرفهجویی در مصرف سوخت خواهد كرد.
یزد در شاهراه شبكه ریلی كشور قرار دارد و راهآهن این استان راهبردیترین نقطه كشور است بهگونهای كه روزانه 130 رام قطار مسافری و باری از این منطقه عبور میكند .
هر 12دقیقه یك رام قطار از راهآهن یزد عبور میكند و میانگین بیش از 40 هزار تن بار از بخشهای معدنی و سایر بخشها جابجا میشود .
راهآهن یزد با سهم بیش از 37 درصد حملونقل بار ایران در 18سال گذشته در جایگاه نخست قرار داشته است .
بیش از 80 درصد مواد معدنی و افزون بر 70 درصد بارهای ترانزیتی كشور از این استان عبور میكند .
11 میلیون و 154 هزار تن مواد معدنی ،كنستانتره و سایر محمولهها در 6ماه اول سال 1397 در راهآهن استان بارگیری و تخلیه شد كه این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.6 درصد افزایش دارد.
1968/ 2047/
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
یزد - ایرنا - مدیركل راهآهن منطقه یزد گفت: در چارچوب كاهش مصرف سوخت و در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و كاهش هزینههای تعمیر و نگهداری جادهها، برای نخستین بار هزار تن میلگرد تولید فولاد استان از ایستگاه راهآهن مباركه بافق برای صادرات به تركیه به مقصد تبریز بارگیری شد.