مهاباد- ايرنا- رييس اداره صنعت، معدن و تجارت تكاب گفت: طي نيمه نخست سال جاري چهار هزار و 800 مورد از واحدهاي صنفي و غيرصنفي اين شهرستان بازرسي شد.

حسين اميني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 105 مورد از اين تعداد به تشكيل پرونده تخلف اقتصادي و معرفي به تعزيرات حكومتي منجر شد.
وي بيان كرد: بر اساس اين پرونده هاي تخلف اقتصادي كه گران فروشي، كم فروشي، احتكار، نداشتن قيمت بر روي كالا و امتناع از عرضه و فروش را شامل مي شد، متخلفان به پرداخت بيش از يك ميليارد و 770 ميليون ريال جزاي نقدي از سوي تعزيرات حكومتي محكوم شدند.
رييس اداره صنعت، معدن و تجارت تكاب ادامه داد: بيش از 200 مورد گزارش مردمي و تماس با ستاد خبري 124 اين اداره در خصوص تخلف اقتصادي در 6 ماه نخست سال ثبت شد كه پس از بررسي موارد، تخلف اقتصادي 30 واحد صنفي محرز شد.
اميني اضافه كرد: هفته گذشته 2 انبار كالاي احتكار شده شامل روغن نباتي و مواد شوينده به ارزش 550 ميليون ريال از منزل مسكوني 2 فرد متخلف در تكاب كشف و ضبط شد.
وي بيان كرد: روند بازرسي از واحدهاي صنفي و فروشندگان خواروبار و مواد غذايي در هفته هاي گذشته تشديد شده و بازرسي روزانه تعزيرات حكومتي با همكاري اتاق اصناف در سطح شهر تكاب انجام مي شود.
اميني گفت: شهروندان موارد تخلف اقتصادي شامل گران فروشي، كم فروشي، احتكار و امتناع از عرضه كالا را با تلفن 124 به اداره صنعت، معدن و تجارت تكاب اطلاع دهند.
به گزارش ايرنا، بيش از سه هزار و 500 واحد صنفي در تكاب فعاليت مي كند.
شهرستان تكاب با 81 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع است.
7514/6185/3072