تهران - ایرنا - كارشناس مسایل بین الملل با تاكید بر اینكه گفته رییس جمهوری صحیح است كه در تاریخ روابط بین الملل انزوای آمریكا و ایجاد اجماع جهانی در مقابل آن بی نظیر است، گفت: امروز همه دنیا مقابل ترامپ ایستاده اند.

علی خرم عصر یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره سخنان رییس جمهوری در دانشگاه تهران، افزود: شاید قضیه توافق هسته ای و موضع گیری كه دولت دونالد ترامپ درباره آن داشته در دنیا استثنایی باشد، اینكه توافقی بین المللی را دولت ها از جمله دولت آمریكا آن را پذیرفته، دولت دیگر بر هم بزند.
خرم اظهار داشت: جلسه شورای امنیت كه به ریاست دونالد ترامپ تشكیل شد به وضوح نشان داد كه همه دنیا مقابل ترامپ ایستاده اند، فقط اسراییل و چند كشور خلیج فارس آن هم به خاطر دشمنی با ما از خروج آمریكا از برجام دفاع یا حمایت می كنند، بنابراین كاملا حرف رییس جمهوری صحیح است كه چنین اجماعی مقابل آمریكا در تاریخ بین الملل بی نظیر است.
وی خاطر نشان كرد: ترامپ خود فرد معقولی نیست اما عده ای تندرو كه از قبل با مقاصدی نظیر برخورد با ایران، بمباران ایران و سرنگونی جمهوری اسیلامی تلاش می كردند دور او جمع شدند و امروز آمریكا را به انزوا كشیده اند.
خرم تصریح كرد: با این صحبت های آقای رییس جمهوری موافق هستم كه آنها دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی هستند، ولی ما نباید همه مشكلات خودمان را پای آنها بگذاریم، باید تلاش كنیم تا ریشه مشكلات را به درستی شناسایی كرده و با آنها مقابله كنیم.
این استاد دانشگاه درباره سخنان رییس جمهوری مبنی بر اینكه شرایط حقوقی و سیاسی اكنون به نفع ماست و دنیا هم از نظر سیاسی از ما حمایت می كند، گفت: دو جلسه دیوان بین المللی دادگستری در موضوع ایران نشان داد كه حق و حقوق ایران را رعایت می كنند و خودشان رفتار نامعقول ترامپ را بر نمی تابند.
خرم افزود: ما از لحاظ سیاسی و حقوقی به موفقیت های خوبی دست یافته ایم و امیدوارم از نظر اقتصادی نیز به موفقیت دست یابیم تا بتوانیم به طور كامل در مقابل تحریم های آمریكا بایستیم و آنها را بی اثر كنیم.
وی اظهار داشت: رییس جمهوری در سخنانش در دانشگاه به این موضوع اشاره كرد كه رای دیوان بین المللی دادگستری كه از آمریكا خواسته به اعمال تحریم اقدام نكند یك پیروزی برای ایران است، با این موضوع موافقم زیرا كشورهایی كه می ترسیدند پس از این حكم تصمیم به ایستادن درمقابل آمریكا گرفتند.
خرم تاكید كرد: همانطور كه رییس جمهوری تاكید كرد ما می توانیم با وحدت، اتحاد و یكپارچگی مقابل آمریكا بایستیم. با جلوگیری از فساد می توانیم وحدت را درمقابل آمریكا تحكیم ببخشیم.
سیام**1751**1535