مهاباد- ايرنا- دبير ستاد بحران شهرستان مهاباد گفت: تجهيزات و ادوات مورد نياز دستگاه ها و نهادهاي عضو ستاد بحران اين شهرستان به روز رساني شده است و اعضاي آن در آماده باش كامل قرار دارند.

آزاد عبدالله پور روز دوشنبه در گفت و با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه 30 نهاد دولتي شامل شركت هاي خدمات رسان و نهادهاي انتظامي و نظامي عضو ستاد بحران مهاباد هستند، افزود: اعضاي ستاد بحران هر سال با آغاز فصل بارش باران و برف در اين شهرستان خود را براي مقابله با حوادث غيرمترقبه و كاهش خسارت هاي احتمالي مي سنجند.
وي اضافه كرد: امسال نيز با توجه به شروع زودهنگام بارش هاي پاييزي و تغييرات نابهنگام آب و هوايي، اعضاي اين ستاد به استقبال نيمه دوم سال رفته و دستگاه هاي امدادي و خدمات رسان خود را براي حوادث مختلف آماده كرده اند.
دبير ستاد بحران مهاباد گفت: شهرداري در همين راستا بايد خود را براي امداد رساني زمستاني در مناطق شهري و اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي نيز براي حوادث جاده اي آماده باشند.
وي افزود: ساير ارگان ها از جمله جمعيت هلال احمر، مراكز بيمارستاني و درماني، فوريت هاي پزشكي 115 و سازمان آتش نشاني نيز از ديگر نهادهايي هستند كه آمادگي لارم براي مقابله با حوادث احتمالي را داشته باشند.
عبدالله پور افزود: استقرار در راهدارخانه ها و انباشت شن و ماسه از آبان ماه شروع مي شود و راهدارخانه هاي اين شهرستان بايد دستگاه و ادوات برف روبي را براي اين فصل آماده كنند.
وي گفت: براي اين منظور به ويژه در زمينه تامين ادوات علاوه بر بخش دولتي از بخش خصوصي نيز بهره گرفته مي شود.
وي با اشاره به بارش هاي قابل توجه طي روزهاي اخير در اين شهرستان گفت: پيش بيني هاي هواشناسي براي تداوم بارش باران تا پايان هفته بوده و اين بارش ها در برخي مناطق موجب آبگرفتگي معابر خواهد شد.
وي افزود: پنج ميلي متر بارندگي با شروع فصل بارش ها تاكنون در اين شهرستان ثبت شده كه اين امر نشان مي دهد امسال بارش ها كمي زودتر شروع شده است.
وي يادآور شد: جلسه ستاد بحران استان در پايان هفته جاري با دستور كار مديريت سيلاب و اقدامات قبل و بعد از آن برگزار و ميزان آمادگي دستگاه ها براي اين پديده سنجيده مي شود.
ه بگفته عبدالله پور، مهاباد به عنوان شهرستان معين ساير شهرستان هاي جنوب آذربايجان غربي تعيين شده است و در صورت بروز حوادث غيرمترقبه از جمله سيل در اين شهرستان ها از مهاباد تجهيزات و نيروهاي امدادي كمكي براي آنها فرستاده مي شود.
مهاباد داراي يكهزار كيلومتر راه شامل 9 كيلومتر بزرگراه، 235 كيلومتر راه اصلي و فرعي و 700 راه روستايي آسفالت و شوسه است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در 110 كيلومتري جنوب اروميه مركز استان آذربايجان غربي واقع شده است.
3020/ 6185/2093