بيرجند - ايرنا - نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي و امام جمعه بيرجند گفت: مهمترين شاخص نيروهاي نظامي و دفاعي در جامعه اسلامي عقيده و بصيرت است و گرنه در اين جامعه هر كسي براساس عقيده و دفاع از ارزش هاي خود كار مي كرد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام و المسلمين سيد عليرضا عبادي روز دوشنبه در ديدار مسئولان عقيدتي سياسي يگان هاي تابعه ارتش جمهوري اسلامي ايران مستقر در خراسان جنوبي ادامه داد: حتي در دوران هاي طاغوت كه طبق نفوس مسلم همكاري با ستمگران گناه كبيره است اما مراجع و علما نسبت به 2 ارگان استثنا قائل بودند.
وي گفت: ارگان آموزش و پرورش از جمله استثناها بود و با اينكه ظاهرش همكاري با دولتي شمرده مي شد اما واقع اين نيست.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي بيان كرد: در روايات آمده كمك به ستمگر حتي در حد سر كردن قلم ها با تيغ و آماده كردن براي نوشتن معصيت است اما علما اين 2 نهاد را استثنا مي كردند.
وي افزود: درست است كه آموزش و پرورش در يك زاويه مرتبط با دولت طاغوتي و فاسد است اما پيكره جامعه است و بايد رشد علمي كند لذا در اين باب اجازه مي دادند استخدام شوند.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي يكي ديگر از اين ارگان ها را ارتش ذكر كرد و گفت: هرچند ارتش وابسته به يك سيستم حكومتي است اما كار آن و نيروهاي نظامي و دفاعي مصونيت جامعه، مال و ناموس مردم است و جايگاه ويژه اي دارد.
وي يادآور شد: همان موقع بالاخره پيكره ارتش فرزندان مردم بودند كه با ايمان بوده و هستند و عده اي از رده هاي بالاي آن زمان به صد دليل معامله كرده و مجري برنامه هاي بيگانه بودند در حاليكه از آنها خيري نمي ديدند و اين بزرگترين توهين به خودشان بود.
امام جمعه بيرجند گفت: قبل از انقلاب برخي فرماندهان رده بالاي ارتش بر جامعيت نظامي داخل خيلي زور مي گفتند و موجبات نارضايتي عده زيادي را شده بودند در حاليكه براي گروبان نظامي آمريكايي كمر خم مي كردند.
وي تصريح كرد: بهترين دليل اين بود كه آنها ربطي به پيكره ارتش نداشتند چون پيكره ارتش مردم بودند و اگر اين نبود انقلاب پيروز نمي شد.
وي گفت: اينها اگر مي خواستند مثل كشورهاي ديگر با مردم اينگونه برخورد كنند انقلاب مشكلات فراواني داشت اما ارتشي ها به مردم كمك و در راهپيمايي ها شركت كردند.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي اضافه كرد: نيروهاي دفاعي و ارتش از فرهنگ اسلامي دفاع كردند و با ايمان و تعهد به جامعه خودشان بهترين صداقت در بيعت با امام (ره) دفاع جانانه اي نه تنها در هشت سال دفاع مقدس كه در 40 سال بعد از آن دارند.

** با آرمان هاي انقلاب فاصله داريم
وي با بيان اينكه ما در راهيم و هنوز با آرمان هاي انقلاب فاصله زيادي داريم گفت: همه آرمان ها شدني است اما هنوز انديشه هاي بيگانه پرست مانع انجام كار آرمان هاست و بخواهند يا نخواهند اين كار شدني است.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي افزود: نيروهاي دفاعي در يك جامعه اسلامي بخشي از مردم هستند در حاليكه در كشورهاي استعمارگر ارتش به عنوان ابزاري دست عده اي خاص است.
وي يادآور شد: مجموعه ارتش ايماني و اسلامي وظيفه انساني و الهي خود را در برابر مردم ايفا مي كنند و در داخل ارتش هم اينگونه است و مجموعه ارتش از نظر تقسيم كار تقسيم بندي مي شوند.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي گفت: هر شخصي فرد مستقل بين خود و خداست و با ايماني كه به خدا دارد براي هدف خود كار مي كند البته با حفظ همه سلسه مراتب اما اينطور نيست كه اطاعت از سلسه مراتب از نوع بردگي هايي باشد كه در دنيا وجود دارد.
وي تصريح كرد: اين نيرو نه ابزار است كه براي كشورگشايي برود نه مزدور است كه مزدي بگيرد و از شكم خود و ديگران حفاظت و عقده گشايي كند.
امام جمعه بيرجند گفت: آنچه براي اين نيرو مهم است خدا، ايمان، اجراي عدالت، كمك به مظلوم و ستيز با ستمگر است كه كار عقيدتي هم همين است تا عالم را تغذيه كند.
وي بيان كرد: برنامه هاي دفاعي و نظامي بسيار موفق بوده و جهت اصلي اين است كه تشكيلات نظامي يك تشكيلات مفيد است، امور را جدي مي گيرد و لذا تاثيرگذار است.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي اظهار داشت: براي آنها كه مي خواهند در دوران عمر خود در محيط هاي ديگري كسب و كار كنند مساله خدمت نظام وظيفه، بسيار مهم است و كسي كه سربازي نرود از تعهد، نظام زندگي، پاسخگو بودن و ساير تجربه اي ندارد.
سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران 24 مهر 1358 به فرمان امام خميني (ره) تاسيس شد.
7557*3028