روابط عمومي استانداري كرمانشاه روز دوشنبه به نقل از هوشنگ بازوند در نشست بررسي وضعيت پروژه قطار شهري كرمانشاه كه با حضور معاون عمراني استانداري و مديران حوزه شهري و شهرداري برگزار شد؛ اظهار داشت: از مدت ها قبل و پيش از اينكه استاندار شوم، هر بار هنگام عبور از كرمانشاه، اين سئوال برايم مطرح مي شد كه چرا اين ستون ها را بر پا كرده اند.
وي اظهار داشت: چرا بايد اين درخت ها قطع شده و به جاي آن ستون هاي بتوني خشن بكارند و اين بلوار زيبا را به اين روز بياندازند. بي گمان آيندگان قضاوت خواهند كرد.
استاندار كرمانشاه اضافه كرد: حفظ ميراث فرهنگي اولويت اصلي ماست و به عنوان مدير ارشد استان تمايل ندارم كه اين پروژه حتي يك متر حريم ميراث را به هم بريزد.
وي اضافه كرد: ميراث فرهنگي بايد پاسخ كارشناسي و نهايي خود در مورد اين عبور بخشي از اين پروژه از حريم شكارگاه را اعلام كند تا تكليف روشن شود.
بازوند گفت: پروژه قطار شهري در شكل فعلي خود از برنامه بسيار عقب است و مردم حق دارند در مورد اين شكل از كار شاكي شوند.
وي تاكيد كرد: بايد راهكار مناسبي براي حل مشكلات فعلي پروژه و سرعت بخشيدن به اجراي مناسب آن اتخاذ كنيم.
استاندار كرمانشاه با بيان اينكه دولت 53 واگن به اين پروژه اختصاص داده كه موضوع دريافت آن ها پيگيري مي شود، گفت: سازمان قطار شهري هرچه زودتر نسبت به برگزاري مناقصه خريد تجهيزات مورد نياز اقدام كند.
طبق برآوردهاي صورت گرفته، مرحله اول قطار شهري كرمانشاه در سال 1400 ظرفيت جا به جايي 14 هزار مسافر در ساعت را خواهد داشت.
در سال 1410 و با بهره برداري از مرحله دوم پروژه قطار شهري، اين پروژه ظرفيت جابه جايي 16 هزار و 200 مسافر در ساعت را دارا خواهد بود.
پروژه قطار شهري كرمانشاه در سال 93 با تغيير سيستم، از منوريل به قطار شهري تبديل شد و همان زمان مقرر گرديد 6 كيلومتر از مجموع 13 كيلومتر طول مسير به صورت زيرزميني اجرا شود.
مرحله اول اين پروژه از ميدان معلم واقع در سه راه مسكن آغاز و به طول 8.6 كيلومتر تا ميدان آزادي ادامه پيدا مي كند و مرحله دوم نيز به طول حدود 4.4 كيلومتر از ميدان آزادي آغاز و تا ميدان فردوسي ادامه خواهد داشت.
از مجموع 13 كيلومتر طول مسير، هفت كيلومتر ابتدايي آن به صورت روگذر (ميدان معلم تا بالاتر از سه راه 22 بهمن) و 6 كيلومتر باقي مانده نيز (از سه راه 22 بهمن تا ميدان فردوسي) به صورت زيرگذر خواهد بود.
8066
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
كرمانشاه - ايرنا - استاندار كرمانشاه اعلام كرد: متاسفانه اجراي پروژه قطار شهري كرمانشاه در شكل فعلي و با عبور از فراز اين ستون ها، از ابتدا يك كار صد درصد غير كارشناسي بوده است.