كیش - ایرنا - 31 كشور از نقاط مختلف جهان در رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری كشور با عنوان 'اینوكس كیش 2018 ' حضوری فعال خواهند داشت.

اینوكس كیش 2018 شامل پنجمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانك، بیمه و خصوصی‌سازی و دهمین نمایشگاه تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری است و قرار است هفته آینده از30 مهر تا 3 آبان در جزیره كیش برگزار شود.
در این رویداد كه از ابعاد ملی و بین المللی مهمترین رویداد اقتصادی كشور محسوب می شود، زمینه ها و فرصت های سرمایه گذاری كشور معرفی و360 شركت داخلی و خارجی آخرین دستاوردهای خود را در زمینه‌های اقتصادی، بورس، بانك، بیمه، خصوصی سازی، سرمایه گذاری و مالی معرفی خواهند كرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد كیش بیش از 100 نماینده از كشورهای خارجی از جمله كرواسی، فنلاند، انگلستان، بلغارستان، روسیه، كره جنوبی، عمان، برزیل، آلمان، قطر، افغانستان، پاكستان، آفریقای جنوبی، بنگلادش، قزاقستان، لهستان ، عراق، فیلیپین، الجزایر، مالزی، بحرین، سوئد، پرتغال، گرجستان، غنا، ایتالیا ،كانادا، تاجیكستان و سوئیس در نمایشگاه كیش اینوكس 2018 حضور فعال خواهند داشت.
همچنین در جریان برگزاری نمایشگاه كیش اینوكس، 29 نشست تخصصی و همایش بین المللی با حضور سخنران بلند پایه داخلی و 25 سخنران بین المللی برگزار می شود.
تمركز بر گسترش تعاملات بین المللی بازار سرمایه، راهكارهای تامین مالی پروژه ها، افزایش تولید داخلی، توسعه كارآفرینی و رشد صادرات كشور از طریق مشاركت بازار سرمایه و توانمند سازی شركت های بخش خصوصی از جمله محورها و اهداف این نمایشگاه عنوان شده است.
مشاركت و همكاری نهادهای اقتصادی بخش های دولتی و خصوصی كشور از جمله سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی ایران، سازمان خصوصی سازی، انجمن مالی اسلامی ایران، REDMoney Group، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران، پژوهشكده بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران، شركت Capital Intelligence، انجمن شركت های مشاور سرمایه گذاری و نظارت بر طرح ها، معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، شركت Dentons Europe LLP، شركت بورس اوراق بهادار تهران، شركت فرابورس و بسیاری از شركت ها و سازمان ها در نشست ها و همایش های جانبی رویداد KishINVEX 2018 از شاحصه های كیفی این نمایشگاه است .
كارشناسان و صاحب نظران مسائل اقتصادی، نمایشگاه كیش اینوكس را فرصتی برای شناسایی اقتصاد ایران به جهانیان ، دروازه ای برای ورود و جذب سرمایه ها می دانند.
نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در واقع امكان تبادل نظر، افزایش آگاهی و شناخت از فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بخش مالی و چگونگی تامین منابع مالی . شناسایی زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری را فراهم كرده و موجب ارتقای روش‌ها و فرآیندهای اجرایی، افزایش ارتباط و تعامل مخاطبان در جایگاه‌های مختلف بازارهای مالی می شود.
نمایشگاه كیش اینوكس با هدف بهره مندی از مزایای تجارت آزاد بین‌المللی، ورود و خروج بدون مانع سرمایه‌ها، انتقال آسان‌تر تكنولوژی و بالاخره ایجاد منفعت برای كشور برپا می شود.
اینگونه نمایشگاهها نه ‌تنها در ایران، بلكه در بسیاری از كشورها بویژه در مناطق آزاد در اولین مرحله به مخاطبان وجود ساختاری پویا، منعطف، قوانین و مقرراتی سهل و كارآ را نشان می‌دهد.
جزیره كیش با 91 كیلومتر مربع مساحت و جمعیتی حدود 37 هزار نفر در 18 كیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس در استان هرمزگان واقع شده است.
این جزیره مرجانی سالانه میزبان ده ها نمایشگاه، همایش، سمینار و نشست های داخلی و بین المللی است.
1339