تهران - ایرنا - آخرین خبرها از پروژه‌های در حال تولید سینمای ایران نشان از بازگشت كیومرث پوراحمد به فیلمسازی، تولید اثری در ژانر وحشت و دست به كار شدن كارگردانان فیلم كوتاه و مستند برای رساندن آثارشان به جشنواره، به دلیل اختصاص سیمرغی برای این فیلم ها در جشنواره فجر امسال دارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، با نزدیك شدن به ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر و با توجه به در نظر گرفتن سیمرغی برای مستندها و فیلم‌های كوتاه، فیلمسازان این دو عرصه در تدارك برای حضور در این رویداد مهم هنری و شكار سیمرغ هستند.

** پوراحمد بازگشت
تازه ترین خبرها از وضعیت تولید فیلم های بلند سینمایی حاوی خبر خوش بازگشت پور احمد به فیلم سازی با پروژه سینمایی «تیغ و ترمه» است.
این پروژه كه در مرحله پیش تولید بوده تا آخر این هفته جلوی دوربین خواهد رفت.
آخرین خبرها از این پروژه حاكی است لاله اسكندری به جمع بازیگران فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» پیوسته است.
پیش از این نیز حضور بازیگرانی چون هومن برق نورد، پژمان بازغی، مهران رجبی و دیبا زاهدی به این پروژه قطعی شده بود.
تهیه كنندگی پروژه سینمایی «تیغ و ترمه» را علی قائم مقامی بر عهده دارد.

**گرمابه وحشت
فیلم نیمه‌بلند «گرمابه» به كارگردانی سروش حسین‌جانی از دیگر آثار در حال تولید این روزهای سینمای ایران است.
«گرمابه» كه از 24 مهر در لوكیشنی حوالی میدان شوش كلید می‌خورد بر اساس داستانی واقعی‌ و در ژانر وحشت تولید خواهد شد.
شاهد احمدلو، ویدا جوان، كامبیز بنان، آیسان حداد و پیام احمدی‌نیا بازیگران فیلم نیمه‌بلند «گرمابه» هستند.
این فیلم روایت خانواده‌ای است كه به دلیل مشكلات مالی ناگزیر به سكونت در حمامی قدیمی می‌شوند كه 20 سال از متروكه بودن آن می‌گذرد. این خانواده پس از سكونت، متوجه اتفاقات عجیب و غریبی در حمام می شوند. آن‌ها حضور موجوداتی انسان نما را حس می‌كنند، زن قصه كه در ابتدا احساس می‌كند دچار توهم شده است با همسر خود موضوع را مطرح می‌كند اما مرد، داستان را جدی نمی‌گیرد. در داستان متوجه می‌شویم كه موجودات به دنبال تسخیر فرزند ٧ ساله آن‌ها هستند. زن كه می‌بیند همسرش او را باور نمی‌كند خود به تنهایی شروع به مبارزه با انسان نماها می‌كند.

**مستند فوتبالی
فیلمبرداری مستند داستانی «مكتب فجر» نیز كه درباره رشادت های یك تیم فوتبال است در روستای تقی آباد شهرستان ورامین به پایان رسید.
این فیلم مستند داستانی به كارگردانی مسعود سرابی و تهیه كنندگی مژگان محمدی با حضور بازیگرانی همچون ثنا ربیعی و مرتضی قراغانی تولید شده است.
داستان «مكتب فجر» كه به سفارش دفتر امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان ساخته شده، روایت كننده تیم فوتبال شهدای فجر ورامین و اتفاقات مربوط به آن در دهه ١٣6٠، دلاوری ها، رشادت های بازیكنان و عوامل این تیم در جنگ تحمیلی است.
امیر نداف، علی فیروزی، محسن بیات، كیوان غفارپور، سجاد میرزاده، مهدی قهاری، مهرداد نبی لو، نادر كشاورز، یونس موسوی و مهرداد قاجار از دیگر بازیگران این مستند هستند.

**تدوین جن
از اخبار فیلمسازان كوتاه نیز اینكه، فیلم كوتاه «جن» به كارگردانی كاوه سجادی‌حسینی پس از پایان فیلمبرداری به مرحله تدوین رسیده است.
نگارش فیلمنامه این فیلم توسط كیمیا كاظمی و كاوه سجادی حسینی انجام شده و میثم باقری در حال تدوین آن است.
در خلاصه داستان این فیلم كوتاه آمده است: «مجوز فیلمبرداری گروه گم شده است. یكی از بازیگران بیهوش شده است. در اسلحه صحنه فشنگ واقعی است. بازیگران دیالوگ یادشان می رود، شخصی وارد لوكیشن می شود ولی گم می شود...»
حامد پیراسته، رها تفكری، شیرین جهانبخش، رضا فیض بخش، نشاط پرتوی و رسول داوری بازیگران این فیلم كوتاه «جن» هستند.

**سامورایی‌ها در نیمه راه
فیلمبرداری فیلم سینمایی كمدی «سامورایی در برلین» به كارگردانی مهدی نادری و تهیه كنندگی ابوالفضل صفاری كه از شهریور آغاز شده بود نیز به نیمه رسید.
درواقع تاكنون 50 درصد از فیلمبرداری این پروژه سینمایی انجام شده است و به زودی با پایان فیلمبرداری در ایران، گروه سازنده بخشی از فیلم را در آلمان جلوی دوربین می برند.
حمید فرخ نژاد، امیرمهدی ژوله، میرطاهر مظلومی، هومن حاجی عبداللهی، میترا حجار و سامان صفاری از جمله بازیگران این فیلم كمدی هستند و به زودی بازیگران دیگر نیز معرفی خواهند شد.

**جمشید در سركوب
جمشید هاشم‌‌پور قهرمان دهه 60 سینمای ایران نیز در ادامه راه فیلمبرداری «سركوب» به كارگردانی رضا گوران به این پروژه پیوست.
فیلمبرداری «سركوب» به تهیه كنندگی حبیب اسماعیلی كه از چندی پیش در تهران آغاز شده بود همچنان ادامه دارد و جمشید هاشم پور به تازگی جلوی دوربین رفته است.
گوران كارگردان این اثر كه پیش‌تر در تئاتر كارگردانی آثاری چون «یرما»، «داستان یك پلكان»، «ابرهای پشت حنجره»، «مرداب روی بام» و «شب آوازهایش را می خواند» را برعهده داشته است، حالا با نوشتن قصه‌ای زنانه به سراغ واكاوی چند نسل در یك خانواده رفته است.
باران كوثری، سارا بهرامی، الهام كردا، پردیس احمدیه و رویا افشار از جمله بازیگران «سركوب» هستند. همچنین محمد صادق رنجكشان به عنوان سرمایه گذار در این پروژه سینمایی حضور دارند.
در خلاصه داستان فیلم «سركوب» آمده است: یه كاری كرد وفاداری بشه عادت همه مون حالا همه مون وفاداریم اما اونی كه بهش وفاداریم خیلی وقته كه مرده.
فراهنگ**9246**