مهاباد- ايرنا- رييس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: كار نصب چمن مصنوعي ورزشگاه آزادي اين شهرستان با 25 ميليارد ريال اعتبار آغاز شد.

قرني مصطفي پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: چمن مصنوعي ورزشگاه آزادي مهاباد با مساحت هفت هزار و 500 متر مربع شامل منطقه مستطيل سبز و حاشيه اطراف آن است كه مرحله نصب آن تا 2 هفته ديگر به پايان مي رسد.
وي ادامه داد: اين چمن مصنوعي توليد داخل كشور از جمله زيرساخت هاي ورزشي استاندارد در ايران به شمار مي رود و مورد تاييد فدراسيون جهاني فوتبال (FIFA) است.
مصطفي پور با بيان اينكه ورزشگاه آزادي مهاباد تنها زمين چمن فوتبال اين شهرستان است، گفت: مشكلات موجود در نگهداري چمن طبيعي به ويژه مشكل كمبود آب براي آبياري آن موجب شد تا با نظر كارشناسان در بازسازي اين ورزشگاه زمين آن به چمن مصنوعي تغيير پيدا كند.
به گزارش ايرنا طرح بازسازي و نوسازي ورزشگاه آزادي مهاباد كه با 170 ميليارد ريال اعتبار شامل بازسازي جايگاه تماشاگران، بخش ويژه، رختكن و چمن مصنوعي، نصب دكل هاي برق، پيست دو و ميداني و ايجاد خوابگاه ورزشي از سال گذشته آغاز شده و بهره برداري آن تا پيش از پايان سال 1397 قابل تصور است.
ظرفيت ورزشگاه آزادي مهاباد با اتمام اين طرح از 2 هزار نفر به هشت هزار نفر افزايش پيدا مي كند.
مهاباد علاوه بر اين ورزشگاه داراي يك ورزشگاه پنج هزار نفري ديگر با 80 درصد پيشرفت فيزيكي بوده و تاكنون براي احداث آن 40 ميليارد ريال هزينه شده است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع است و 10 هزار و 500 بيمه شده ورزشي دارد.
9903/6185/7129