كيش -ايرنا - نشست بين المللي خاورميانه - اروپا با رويكرد همكاري درانتقال تجربيات پژوهشي براي دستيابي به آينده پايدار از 27 تا 29 مهر ماه جاري به ميزباني دانشگاه تهران در جزيره كيش برگزار مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه تهران در اين نشست پژوهشگران موسسه هاي پژوهشي و مديران تصميم‌ساز از كشورهاي مختلف اروپايي از جمله اتريش، آلمان، يونان، ايتاليا، هلند، پرتقال، سوئد و سوئيس و جمعي از كشورهاي خاورميانه در اين نشست علمي - پژوهشي شركت خواهند كرد.
مهم‌ترين اهداف اين نشست، ايجاد ارتباط بين تيم‌هاي پژوهشي، يافتن راهكار براي غلبه بر موانع در همكاري‌هاي پژوهشي و نوآوري، شامل موانع سازماني، موانع عملي و موانع فرهنگي، تقويت همكاري‌هاي بين‌المللي در ارتباط با تحقيق و نوآوري و تقويت تشكل هاي موسسات علمي و پژوهشي خاورميانه عنوان شده است.
به گفته دكتر عباس زارعي هنزكي، دبير علمي اين نشست بين المللي، مسائلي همچون خط مشي نوآوري و علم، نقاط قوت و ضعف در همكاري‌هاي علمي و پژوهشي در خاورميانه و بين كشورهاي خاورميانه و اروپا در چهار حوزه پژوهشي آب، انرژي‌هاي تجديد‌پذير، بيماري‌هاي غيرواگير و مسائل شهري و شهرنشيني و نوآوري‌هاي مربوطه ، انتقال تكنولوژي و مهارت، ثبت اختراع و ارزيابي كيفيت، ايجاد و گسترش همكاري‌هاي پژوهشي و نوآوري در اين نشست مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
دكتر زارعي هنزكي افزود: اين نشست بر اساس طرحي كه سازمان ملل با عنوان شبكه آب و انرژي و غذا دنبال مي‌كند توسط دانشگاه‌هاي اميركبير، صنعتي شريف، علوم پزشكي تهران و علوم پزشكي ايران با محوريت دانشگاه تهران برنامه‌ريزي شده است. اين پنج دانشگاه برتر كشور با تشكيل يك كنسرسيوم و الگوبرداري از اين شبكه، نشست بين‌المللي خاورميانه و اروپا را در دستور كار خود قرار داده اند.
در اين نشست سه‌روزه محققان داخلي و خارجي و سرمايه‌گذاران در پنل‌هاي تخصصي به بررسي چالش‌هاي موجود اين چهار حوزه در منطقه مي‌پردازند.
دانشجويان، اعضاي هيأت علمي و كاركنان دانشگاه تهران مي‌توانند با عضويت در «شعاع» (شبكه علمي آموزش عالي دانشگاه تهران) در جريان آخرين اخبار و اطلاعيه‌هاي دانشگاه قرار گيرند.
1339