بجنورد-ايرنا- مديرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان شمالي گفت: به طور ميانگين، 8 درصد از آب مصرفي توسط مشتركان اين شركت به علت فرسودگي و معيوب بودن كنتورها، ثبت نمي شود.

غلامحسين ساقي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اكنون 25 درصد از آب توليد شده در اين شركت به علت هاي مختلف بدون درآمد است.
وي تصريح كرد: آب آشاميدني توليدي اين شركت به علت فرسودگي شبكه ها، انشعاب هاي غيرمجاز و ساير موارد بدون درآمد است.
وي گفت: 13 درصد از آب بدون درآمد مربوط به فرسودگي شبكه ها است و مابقي مربوط به مصرف مشتركان رايگان، انشعاب غيرمجاز و يا شست و شوي مخازن اين شركت است.
ساقي افزود: در باره فرسودگي شبكه هاي اين شركت در شهرهاي استان گفت: اكنون 30 درصد از طول يكهزار و 500 كيلومتري شبكه آبرساني به شهرهاي استان فرسوده است و نياز به جايگزيني دارد.

* اصلاح و توسعه بيش از 30 هزار متر شبكه توزيع آب در استان
مديرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان شمالي از اصلاح و توسعه 30 هزار و 713 متر شبكه توزيع آب طي 6 ماه ابتداي سال 97 در استان خبر داد.
ساقي گفت: در نيمه نخست امسال 30 هزار و 713 متر شبكه توزيع آب در استان از اعتبارات داخلي، عمراني و درآمدهاي حاصله از تبصره هاي قانوني توسعه و مورد بازسازي قرار گرفته است.
وي اظهار داشت: از اين ميزان، 17 هزار و 350 متر اصلاح شبكه قديمي و فرسوده و 13 هزار و 363 متر اجراي شبكه ها و خطوط انتقال جديد آب بوده است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان شمالي افزود: در اين مدت 20 هزار و 889 متر برچيدگي لوله هاي شبكه توزيع و خطوط انتقال آب در استان انجام شده است كه براي جلوگيري از بروز حوادث و هدر رفت آب شبكه هاي قديمي و فرسوده برچيده و لوله هاي جديد جايگزين آنها مي شود.
شركت آب و فاضلاب خراسان شمالي 196 هزار مشترك آب دارد.
7185/ 6042