اسلام آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاكستان شامگاه جمعه در تماس تلفنی با همتای عراقی خود، با وی در خصوص مشكلات اربعین و روند صدور ویزای اربعین گفت و گو كرد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه پاكستان شامگاه جمعه با انتشار بیانیه مطبوعاتی اعلام كرد:«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با «ابراهیم الجعفری» با وی در خصوص مشكلات زائران اربعین به ویژه موضوعات مربوط به صدور ویزای این زائران گفت و كرد.
بر اساس این بیانیه، قریشی وزیر امور خارجه پاكستان از همكاری سفارت عراق در صدور بیش از 41 هزار روادید زائران تشكر و قدردانی كرد.
قریشی در این گفت و گو تصریح كرد كه از آنجا كه هنوز، جمع زیادی از متقاضیان سفر به عتبات عالیات در انتظار صدور ویزا هستند، لازم است كه برای سرعت بخشی صدور روادید این تعداد نیز تمهیداتی صورت گیرد.
«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق نیز با تشكر از تماس تلفنی وزیر امور خارجه پاكستان، پذیرش این مسئولیت را به وی تبریك گفت.
وی در این گفت و گو ابراز امیدواری كرد كه در دوران جدید، روابط دوجانبه بین عراق و پاكستان بیش از گذشته توسعه یابد.
وزیر خارجه عراقی به همتای پاكستانی خود اطمینان داد كه به سفارت این كشور در اسلام آباد ماموریت می دهد تا در خصوص تسریع صدور ویزای اربعین اقدام كند.
وزیر امور خارجه عراق همچنین از همتای پاكستانی خود برای سفر به بغداد دعوت رسمی كرد.
به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه پاكستان همچنین، امروز جمعه با سفیر عراق در این كشور ملاقات و در خصوص مشكلات صدور ویزای زائران اربعین با وی گفت و گو كرد.
وزیر خارجه پاكستان در این دیدار، تدبیر مسئولان سفارت عراق در این كشور برای حل مشكل صدور ویزا برای زائران پاكستانی را خواستار شد.
شبس**آساق**6125** 1917