مسكو - ایرنا - معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام كرد: آمریكا برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه به دنبال بهانه می گردد و طرح اتهام علیه «یلنا حسینووا» تبعه روس از سوی ایالات متحده با همین هدف صورت گرفته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تاس، «سرگئی ریابكوف» افزود: بدیهی است كه آمریكا امكانات و توانمندی خود را بیش از اندازه واقعی ارزیابی می كند و همزمان به ترساندن افكار عمومی این كشور و جهان از هكرها و بلاگرهای روسی ادامه می دهد.
رسانه های روسیه امروز اعلام كردند كه خانم «یلنا حسینووا» حسابدار آژانس اخبار فدرال روسیه موسوم به «فان» است كه از طرف آمریكا متهم به سازماندهی حملات هكری علیه ایالات متحده با دهها عضو شده است.
به گفته معاون وزیر امور خارجه روسیه، واشنگتن سعی دارد با متهم كردن روسیه در آستانه انتخابات میان دوره ای كنگره، از این فضا پیش از انتخابات كنگره استفاده سیاسی كند.
ریابكوف افزود: متاسفانه با وجود گذشت بیش از دو سال از انتخابات ریاست جمهوری آمریكا، همچنان ادعاها علیه روسیه مبنی بر مداخله در انتخابات این كشور ادامه دارد.
انتخابات كنگره آمریكا روزشش نوامبر2018برابر با 15 آبان 1397 برگزار می شود، در این انتخابات، همه 435 عضو مجلس نمایندگان آمریكا و 35 عضو مجلس سنا و 36 فرماندار انتخاب می­ شوند.
این رقابت ­ها در 39 ایالت از 50 ایالت آمریكا برگزار می­ شود.
برگزاری این انتخابات درست درمیانه دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ خواهد بود كه درصورت پیشی گرفتن دمكرات ها دراین انتخابات و به دست آوردن اكثریت كرسی ها در مجلس نمایندگان، كار برای دولت ترامپ كه هم اكنون حزبش اكثریت سنا و مجلس نمایندگان را در اختیار دارد، به مراتب دشوار تر خواهد ساخت.
درحال حاضر از 435 كرسی مجلس نمایندگان آمریكا، جمهوریخواهان با در اختیار داشتن 240 كرسی در برابر 194 كرسی حزب دمكرات، از اكثریت برخوردار هستند. درصورتی كه حزب دمكرات بتواند دراین انتخابات 24 كرسی دیگر را از حزب جمهوریخواه پس بگیرد، آنگاه با كسب 218 كرسی در قبال 216 كرسی و تنها با اختلاف دو كرسی این حزب قادر خواهد بود اكثریت مجلس نمایندگان را از آن خود كند.
در سنا نیز دمكرات ها به سه كرسی و جمهوریخواهان نیز به هشت كرسی برای كنترل و داشتن اكثریت در این مجلس از كنگره آمریكا نیاز دارند.
كارشناسان معتقدند كه قتل خاشقچی در كنسولگری عربستان دراستانبول از مهمترین رویدادهای ریاست جمهوی ترامپ تاكنون بوده و بر انتخابات این دوره با توجه به واكنش ترامپ در قبال ریاض تاثیر خواهد گذاشت.
https://tass.ru/politika/5698767
اروپام*391*1346