قزوين - ايرنا - مدير نظارت بر فرآورده هاي طبيعي، سنتي و مكمل معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي قزوين گفت: يك مركز درماني غير مجاز كه در مسجدي در شهر قزوين مشغول فعاليت بود، شناسايي و تعطيل شد.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي قزوين، دكتر عباس طالبيان روز يكشنبه افزود: در پي بازديد مشترك كارشناسان معاونت غذا و دارو و معاونت درمان دانشگاه، فردي كه فاقد صلاحيت علمي و مدرك تحصيلي مرتبط بود، در يك مسجد اقدام به معاينه بيماران و تجويز داروهاي گياهي غيرمجاز و گياهان دارويي مي كرد شناسايي و به مراجع قضايي معرفي شد.
وي اضافه كرد: انجام اين قبيل مداخلات درماني، بدون تخصص لازم عواقب خطرسازي را به دنبال خواهد داشت و تنها افرادي مجاز به ارائه خدمات درماني هستند كه تخصص لازم را داشته و در مكان ويژه اقدام به چنين خدمات كنند.
مدير اداره نظارت و ارزيابي فرآورده هاي طبيعي، سنتي و مكمل دانشگاه علوم پزشكي قزوين افزود: داروهاي گياهي بايد در داروخانه ها و تحت نظارت دكتر دارو ساز عرضه شوند تا از تداخلات دارويي، مسموميت ها و عواقب بعدي خطرناك پيشگيري شود.
طالبيان افزود: مردم نيز بايد داروهاي گياهي را طبق تجويز پزشك و از داروخانه ها تهيه كرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طريق سامانه 1490 گزارش دهند.
7388*3013