اروميه- ايرنا- فرماندار شوط با اشاره به اينكه قبل از دولت تدبير و اميد يك بيمارستان و 2 درمانگاه در اين شهرستان فعال بود، گفت: راه اندازي مراكز جامع خدمات سلامت در «مخور»، «مرگنلر» و «شوط» و همچنين درمانگاه تخصصي شهري و يك پايگاه سلامت ديگر، استانداردهاي درماني را در شوط افزايش داده است.

به گزارش ايرنا حسن عبدالهي اصل روز يكشنبه در ديدار با رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز آذربايجان غربي در اروميه با اشاره به اينكه يك درمانگاه خيرساز در «تازه كند» اين شهرستان طي اين دولت افتتاح شد، افزود: در حال حاضر مردم اين شهرستان در كمتر از 10 دقيقه مي توانند به يكي از مراكز درماني دسترسي پيدا كنند.
وي گفت: ارتقاي روستاي « يولاگلدي» از توابع شهرستان شوط به شهر يكي از خبرهاي خوش دولت دكتر حسن روحاني در سال 1396 براي مردم اين شهرستان بود.
وي افزود: اين شهر نزديك به پنج هزار نفر جمعيت دارد و تا سه ماه آينده ساختمان شهرداري در اين شهر با دستور وزير كشور تاسيس مي شود.
وي با بيان اينكه تا قبل از سال 1395 تنها سه سالن ورزشي شهري در شوط وجود داشت، افزود: تا پايان سال جاري هشت سالن روستايي افتتاح مي شود تا تعداد سالن هاي ورزشي اين شهرستان به 11 باب برسد.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر 37 روستاي بالاي 20 خانوار اين شهرستان از نعمت گاز بهره مند است، افزود: هم اكنون 92 درصد جمعيت شهري و روستايي شوط از گاز برخوردار است.
وي اظهار اميدواري كرد با اتمام طرح هاي در دست اجرا، اين شهرستان در رده هاي بالاي كشوري در خصوص گازرساني روستايي قرار بگيرد و به عنوان نخستين شهرستان سبز آذربايجان غربي معرفي شود.
وي با بيان اينكه سه طرح آبخيزداري با هدف مديريت منابع حوزه‌هاي آبخيز اعم از طبيعي و كشاورزي در اين شهرستان انجام شده، افزود: چهار طرح ديگر در اين زمينه در دست اجرا بوده و تا سه ماه آينده به اتمام مي رسد و اعتباري بالغ بر 20 ميليارد ريال براي اين طرح ها پيش بيني شده است.
وي گفت: 14 مدرسه تا سال تحصيلي 98-99 در راستاي اجراي عدالت اجتماعي در دولت تدبير و اميد به فضاي آموزشي اين شهرستان اضافه مي شود.
وي بهسازي و تكميل جاده هاي شهري و روستايي شهرستان شوط را از مهم ترين طرح هاي پيش روي اين شهرستان اعلام كرد.
به گزارش ايرنا شوط با بيش از 58 هزار نفر جمعيت در شمال آذربايجان غربي واقع است و در بين چهار شهرستان ماكو، چالدران، پلدشت و چايپاره قرار دارد؛ شوط، مرگنلر و يولاگلدي شهرهاي اين شهرستان است.
7129/3072