آبادان - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی امنیت زائران اربعین حسینی را در گذرگاه های مرزی شلمچه، چذابه و مهران خوب و قابل قبول اعلام كرد و گفت: هیچ مشكلی برای تردد زائران در گذرگاه های مرزی وجود ندارد و تمهیدات لازم برای برقراری امنیت زائران اربعین در مسیر تردد آنها فراهم است.

به گزارش ایرنا سردار حسین اشتری یكشنبه در گذرگاه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران بیان داشت: هیچ مشكل امنیتی در مسیرهای تردد زائران وجود ندارد و نیروی انتظامی با تمام توان در گذرگاه های مرزی و مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی حضور دارند و امیدواریم با همكاری و هماهنگی صورت گرفته شاهد هیچ مشكلی در گذرگاه های مرزی نباشیم.
وی تردد زائران اربعین در مرزهای كشور را روان اعلام كرد و با تشكر از تعامل خوب زائران اربعین حسینی با ماموران انتظامی از آنها خواست به توصیه های ارایه شده از سوی نیروی انتظامی توجه كنند.
وی با بیان اینكه زائران عازم عتبات گذرنامه و ویزای خود را در شهرهای مبدا تهیه كنند گفت: در پایانه های مرزی امكان تهیه گذرنامه و روادید وجود ندارد.
سردار اشتری با بیان اینكه اداره گذرنامه در سراسر كشور در سه نوبت كاری پاسخگوی زائران است بیان است: به زائران توصیه می شود صدور روادید را به روزهای پایانی منتهی به اربعین محول نكنند تا روند تردد آنها از گذرگاه های مرزی به صورت منظم انجام شود.
وی گفت: نیروی انتطامی با تمام ظرفیت و با عشق و علاقه در مرزهای سه گانه حضور دارد و امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را به زائران ارایه كنیم.

** مرز شلمچه تنها گذرگاه مرزی اتباع خارجی به عراق است
سردار اشتری ادامه داد: اتباع خارجی كه قصد رفتن به عتبات را دارند تنها از مرز شلمچه عازم شوند و در این مرز امكانات و زیرساخت لازم برای پذیرش این عزیزان فراهم است و هیچ گونه مشكلی برای تردد زائران خارجی در شلمچه وجود ندارد.
وی گفت: در خارج از مرزها نیز هم به بركت امام حسین(ع) مشكلی وجود ندارد اما مردم باید هوشیار باشند و موارد مشكوك را به سرعت به پلیس اطلاع دهند.
سردار اشتری افزود: تاكنون موردی از گذرنامه جعلی در نقاط مرزی كشور كشف نشده اما مواردی ویزای جعلی كشف شده كه شناسایی شده و برخورد لازم با افراد متخلف صورت گرفته است. مردم باید دقت كنند از محل های از پیش تعیین شده برای تهیه روادید اربعین اقدام كنند.
به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی انتظامی و هیات همراه از مواكب اربعین حسینی و عبور زائران عتبات عالیات از گذرگاه مرزی شلمچه در استان خوزستان دیدن كردند.
سردار حسین اشتری روز یكشنبه با حضور مسئولان انتظامی، نظامی، هنگ مرزی، سپاه و بسیج در شلمچه، در بین زائران ایرانی و اتباع خارجی در پایانه مسافری شلمچه حضور یافت و از خدمات رسانی مواكب به زائران نیز دیدن كرد.
مرز شلمچه در 15 كیلومتری خرمشهر قرار دارد.
شلمچه و چذابه 2 گذرگاه اربعین حسینی در استان خوزستان هستند.
از ابتدای ماه صفر تاكنون بیش از 120 هزار زائر از مرز شلمچه راهی كربلای معلی شدند.
7100/6068/ 6037