اهواز - ايرنا - مديركل نوسازي، تجهيز و توسعه مدارس خوزستان بيان كرد: اعتبار بهسازي سرويس بهداشتي مدارس 15 شهرستان خوزستان در بودجه 97 تخصيص يافت.

به گزارش ايرنا رضا رضايي روز يكشنبه در شوراي آموزش و پرورش خوزستان درسرسراي استانداري
بيان كرد: براي بهسازي سرويس بهداشتي 13 شهرستان ديگر خوزستان امسال اعتباري در نظر گرفته نشده كه اين اداره كل از محل اعتبارات عمراني و تعميراتي خود براي بهسازي اين سرويس ها هزينه خواهد كرد.
وي گفت: سرويس بهداشتي بيشتر مدارس شوشتر نامناسب گزارش شده كه امسال 11 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده كه تاكنون هفت ميليارد ريال پرداخت و بخش زيادي از آنها بهسازي و نوسازي شد و به زودي با پرداخت باقي اعتبار اين روند ادامه خواهد داشت.
رضايي بيان كرد: در بازديد از مدارس خوزستان مشاهده شد كه مسئولان مدارس انگيزه اي در نگهداشت و حفاظت از فضاي مدرسه و سرويس بهداشتي ندارند و اين موضوع باعث تخريب زود هنگام اين فضاها مي شود.
مدير كل نوسازي، تجهيز و توسعه مدارس خوزستان ادامه داد: برخي مديران مدارس اهتمام و تلاشي براي حفاظت از فضاي مدرسه ندارند و دانش آموزان را ملزم به حفاظت از محيط مدرسه نمي كنند و همين موضوع باعث ايجاد خسارت و تحميل هزينه سنگين به اين اداره كل مي شود.
وي گفت: بيشتر مدرسه ها، با نصب كاغذ و بنر بر ديوارها، علاوه بر نازيبا كردن محيط مدرسه باعث آسيب وارد كردن به ديوار مدارس مي شوند.
در اين نشست معاون سياسي و اجتماعي استاندار خوزستان بيان كرد: مدارس خوزستان و آموزش و پرورش با مشكلات زياد و نيز كمبود نقدينگي روبه هستند اما مي توان با همفكري و استفاده از نظر نخبگان براي مشكلات حوزه آموزش و پرورش و مدارس راه حل هايي را يافت.
علي حسين حسين زاده افزود:ازموارد بسيار مهم در حوزه آموزش و پرورش آموزش رعايت بهداشت است كه شرايط مدارس خوزستان و كشور نسبت به گذشته در اين مورد بسيار بهتر شده است.
وي با اشاره به اعلام شرايط نامناسب سرويس بهداشتي مدارس شوشتر گفت: به طور جداگانه اين مورد در دست بررسي است و براي بهسازي سرويس مدارس خوزستان علاوه بر اعتبار سالانه اعتباري را جداگانه براي حل اين مشكل در نظر خواهيم داشت.
7158/ 6037