تهران - ایرنا - صدها تن از مخالفان جنگ در آمریكا در نزدیكی ساختمان پنتاگون تجمع كرده و خواستار بازگشت همه نیروهای آمریكایی و برچیده شدن پایگاه های این كشور در سراسر جهان شدند.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیك، روز یكشنبه به وقت محلی صدها نفر در اعتراض به سیاست خارجی تجاوزگرانه آمریكا در نزدیكی ساختمان پنتاگون (مقر فرماندهی ارتش آمریكا) تجمع كردند.
این تظاهرات به مناسبت پنجاه و یكمین سالگرد تظاهرات چند ده هزار نفری مردم آمریكا در همین محل برای اعلام مخالفت با جنگ ویتنام برگزار شد.
برگزاركنندگان این تظاهرات هدف از آن را واكنش به تجاوزگری ارتش آمریكا در سراسر جهان و همچنین افزایش مداوم بودجه نظامی این كشور عنوان كردند.
تظاهركنندگان در بیانیه ای اعلام كردند كه خواهان پایان دادن به همه جنگ ها، برچیدن پایگاه های نظامی آمریكا در خارج و همچنین كاهش بودجه پنتاگون و افزایش بودجه برنامه های اجتماعی هستند.
خانم سیندی شاهین یكی از سازماندهی كنندگان این تظاهرات كه پسرش در سال 2004 در جنگ عراق كشته شده با اشاره به جنایت عربستان در یمن، به اسپوتنیك گفت: می دانیم كه ایالات متحده از عربستان سعودی حمایت می كند و ده ها هزار نفر در این جنگ كشته شده و میلیون ها نفر گرسنه هستند.
این تظاهرات از سوی چندین سازمان مردم نهاد در آمریكا حمایت می شود.
شبد**9416**1379