نوشهر- ايرنا- فرماندار رامسر گفت كه 6 ميليارد تومان اعتبار اوليه به منظور بازسازي مناطق آسيب ديده ناشي از سيل اخير در اين شهرستان اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، بارش 300 ميلي متري باران طي 24 ساعت در شهرستان رامسر كه سيزدهم ماه مهر رخ رداد منجر به جاري شدن سيلاب در منطقه شد كه 152 ميليارد تومان به تاسيسات زير بنايي و مردم خسارت وارد كرد .
سيل علاوه بر تخريب كامل 10 واحد مسكوني، باعث طغيان رودخانه هاي صفارود و چالكرود و آب گرفتگي معابر شده بود.
محمد آزاد يكشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود كه اين مبلغ اعتبار روز 25 مهر ماه و كمتر از دو هفته پس از وقوع سيل براي 17 پروژه زير بنايي خسارت ديده شامل امور اب ، برق و ... اختصاص يافت.
وي گفت كه براي حل مشكلات مردم در بخش هاي مسكن و معيشتي در روستاها هم دولت از طريق بنياد مسكن انقلاب اسلامي اعتبارات ويژه اي در نظر گرفته است كه به صورت جداگانه در حال ابلاغ است.
فرماندار رامسر با اشاره به اهميت سرعت بخشيدن به بازسازي زيرساخت ها و رفع مشكلات مردم در بخش هاي مختلف گفت : به منظور شتاب بخشي در اين امور از دستگاههاي مربوطه خواسته شده تا هر چه زودتر نسبت به انعقاد قراداد و انتخاب پيمانكار اقدام كنند تا در كوتاه ترين زمان باز سازي مناطق سيل زده انجام شود.
وي با اشاره به وضعيت نامناسب پس از سيل در محورهاي روستايي جواهرده و جنت رودبار، افزود: با توجه به عمليات گازرساني و آب رساني قبل از سيل در اين محور ها ميزان خسارت به اين مناطق دو چندان شده است و اعتبار لازم به منظور بهسازي اين محور ها قبل از وقوع سيل فراهم شده بود اما با وقوع سيل اين عمليات دچار وقفه شد كه مجددا عمليات ساخت و روكش شدن جاده ها در اين مناطق آغاز خواهد شد .
فرماندار رامسر گفت: بخشي از اعتبارات پرداختي از طرف دولت به منظور بازسازي خسارات ناشي از سيل در بخش ديواره سازي در محور جواهرده و جنت رودبار در نظر گرفته شده است .
وي همچنين به ريزش شن و ماسه به دليل سيلاب در برخي محورها اشاره كرد و افزود: درآمد حاصل از اين مصالح صرف ايمن سازي و ديواره سازي در بستر رودخانه ها مي شود .
ازاد با اشاره به تخريب 10 منزل مسكوني در حاشيه رودخانه ها از اسكان موقت اين خانواده باه همكاري شهرداري و شوراي شهر خبر داد و افزود : پيگيري هاي لازم به جهت اسكان دائم اين افراد در جريان است
بارندگي شديد به همراه سيلي كه سيزدهم و چهاردهم مهر ماه در مازندران جاري شد، بيشترين خسارت را به زندگي مردم و زيرساخت هاي بخش هاي مختلف در غرب استان بر جاي گذاشت.
اين بارندگي كه در 17 سال گذشته بي سابقه بوده است 700 ميليارد تومان به تاسيسات زيربنايي و به زندگي و كسب و كار مردم خسارت وارد كرده است.
شهرستان 70 هزار نفري رامسر در غرب استان مازندارن قرار دارد.
/1602/9922/1654