كرمان- ايرنا- سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري كرمان با اشاره به جايگاه ويژه اين استان در توليد و صادرات پسته، خرما، گردو، محصولات جاليزي و مركبات گفت :استفاده بهينه از آب هاي موجود و مديريت مناسب منابع آبي از مواردي است كه بايد مورد توجه جدي قرار گرفته و بخش خصوصي نيز به آن وارد شود.

به گزارش ايرنا، حميد ملانوري روز دوشنبه در ستاد توسعه شهرك هاي كشاورزي استان كرمان افزود: در حال حاضر 180 هكتار گلخانه در شمال و 2هزار و 63 هكتار گلخانه در جنوب اين استان وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه حساسيت ويژه اي براي مديريت بخش كشاورزي در استان كرمان وجود دارد، اظهارداشت: يكي از مزيت هاي نسبي بخش كشاورزي استان را اشتغال بالا و پايدار دانست و افزود: توسعه گلخانه هاي كشاورزي در مديريت منابع آب و ايجاد اشتغال هاي جديد نقش مهمي دارد.
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي با اشاره به اينكه جنگ آب در تمام دنيا مطرح است، اظهارداشت: براي حفاظت از منابع آبي نبايد به صورت جزيره اي حركت كرد و بايد بر اساس تعصبات ملي در اين راستا اقدام كرد.
ملانوري تاكيد كرد: با توسعه كشت هاي گلخانه اي، اشتغال و اقتصاد كشاورزي نيز توسعه يافته و در كنار آن از منابع آبي نيز استفاده بهينه اي انجام مي گيرد.
وي با اشاره به اينكه تامين آب يكي از نيازهاي اساسي شهرك هاي كشاورزي است، گفت: براي تامين آب مورد نياز اين شهرك ها بايد پيگيري هاي استاني و كشوري انجام شود.
ملانوري گفت : تلاش براي كاهش مصرف آب و افزايش توليد محصولات كشاورزي يك هنر و نشان از مديريت صحيح در حوزه كشاورزي است.
رضا سنجري، مديركل هماهنگي امور اقتصادي استانداري كرمان هم گفت: بانك ها در حوزه تسهيلات روستايي با سرعت اقدام مي كنند و حداكثر زمان تعيين شده براي دريافت تسهيلات بانكي يك ماه است و در اين مدت يا عقد قرارداد انجام مي شود و يا هرگونه كاستي مدارك به متقاضي اعلام خواهد شد.
عباس سعيدي، رئيس سازمان جهاد كشاورزي شمال استان كرمان نيز با اشاره به اينكه شهرك هاي كشاورزي در استان كرمان از سال 94 و به منظور توسعه كشت هاي گلخانه اي تشكيل شده است، گفت: در شمال استان كرمان هشت مجتمع كشاورزي داشته ايم كه تاكنون دو مجتمع به شهرك هاي كشاورزي واگذار شده است.
7440/ 5054