آبادان - ايرنا - نخستين باران پاييزي در بامداد دوشنبه در شهرستان هاي آبادان و خرمشهر باعث طراوت هوا شده و نخلستان هاي منطقه را بعد از ماه ها بي آبي سيراب كرد.

به گزارش ايرنا در حالي كه گرد و غبار عصر يكشنبه شهرستان هاي جنوب غرب خوزستان را فراگرفت و باعث آلودگي هواي منطقه شد بارش نخستين باران پاييزي گرد و خاك را از چهره شهرهاي آبادان و خرمشهر شست و طراوت خاصي به هواي اين منطقه داده است.
رئيس اداره هواشناسي آبادان دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت:در بامداد روز دوشنبه 8.2 ميليمتر باران درمدت يك ساعت در ايستگاه فرودگاه آبادان ثبت شده است.
علي تابع الحجه سرعت باد را 35 كيلومتر در ساعت اعلام كرد و بيان داشت:بيشترين و كمترين ميزان دماي هوا در 24 ساعت گذشته در آبادان به ترتيب 36و 20 درجه سانتيگراد بود.
وي به احتمال بارش رگبار باران از حوالي ظهر امروز در آبادان و خرمشهر اشاره كرد افزود: رطوبت هواي آبادان و خرمشهر در ساعت هاي نخستين صبح روز دوشنبه به 94 درصد رسيد.
تابع الحجه گفت: بررسي نقشه هاي پيش يابي هوا بر ناپايدار شدن وضعيت جوي بر روي منطقه تا سه روز آينده را ثبت كرده ضمن اينكه در خوزستان باران سيل آسا همراه با رگبار ، رعد و برق پيش بيني شده است.
آبادان داراي 13 هزار و 200هكتار نخيلات است.
خرمشهر نيز سه هزار و 700 هكتار نخيلات دارد.
خشكسالي و كمبود آب شيرين براي آبياري مزارع خسارت جدي به نخلستان هاي آبادان و خرمشهر در فصل گرم امسال وارد كرده است.
برحي، گنطار، بريم، زاهدي و استعمران چند گونه معروف از انواع خرماهاي مرغوب آبادان و خرمشهر هستند.
3015/6068