بوشهر- ايرنا- سرپرست مركز بهداشت بوشهر گفت: طرح دهان و دندان عاري از پوسيدگي ويژه دانش آموزان پايه ششم ابتدايي در اين شهرستان آغاز شد.

به گزارش ايرنا، حسن فخرايي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح دهان و دندان عاري از پوسيدگي با همكاري آموزش و پرورش و مركز بهداشت براي پنج هزار دانش آموز پايه ششم ابتدايي درسال تحصيلي جديد اجرا مي شود.
وي بيان كرد: با اجراي اين طرح پزشكان مستقر در مراكز دولتي و يا كلينيك هاي سيار اقدام به شناسايي و معاينه پوسيدگي دندان هاي دانش آموزان مي كنند.
فخرايي اضافه كرد: در اين برنامه خدمات دندانپزشكي به دانش آموزان بي ‌بضاعت و افراد نيازمندي كه از سوي آموزش‌ وپرورش معرفي مي ‌شوند به‌ صورت رايگان ارائه مي‌ شود.
وي گفت: برخي مردم به دندان به ‌عنوان عضوي از بدن اهميت نمي ‌دهند و اين باعث مي ‌شود رسيدگي به اين عضو مهم بدن را در اولويت سلامت خود قرار ندهند.
فخرايي اضافه كرد: با توجه به اينكه خدمات دندان ‌پزشكي هزينه ‌بر است و برخي از مردم توان پرداخت اين هزينه‌ها را ندارند، اما هزينه‌هاي پيشگيري به‌ مراتب كمتر از خدمات تخصصي است و مردم بايد نسبت به پيشگيري آگاه‌ سازي شوند.
6047/6043