بجنورد - ایرنا - رئیس هیات كوراش و جودوی خراسان شمالی گفت: مسابقات بین المللی كوراش، فروردین ماه سال آینده به میزبانی این استان برگزار می شود.

كوروش خسرویار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی كوراش گنجانده می شود تا كشورهای متقاضی، آمادگی خود را برای شركت در این رقابت اعلام كنند.
وی افزود: این دوره از مسابقات در یك میدان و در بخش سنگین ‌وزن به صورت جایزه بزرگ برگزار خواهد شد و خراسان شمالی در این مسابقات 2 سهمیه خواهد داشت.
وی یادآور شد: در نخستین دوره مسابقات كوراش جوانان آسیا كه سال 96 در بجنورد برگزار شد ورزشكارانی از 14 كشور جهان شركت داشتند.
خسرویار گفت: پیش بینی می شود در این دوره از مسابقات نیز دست كم كوراشكاران كشورهای مذكور حضور داشته باشند.
رئیس هیات كوراش و جودو خراسان شمالی اظهار داشت: برنامه ریزی شده نخستین سال این مسابقات با عنوان بین المللی در یك وزن برگزار شده و در سال‌های آینده اوزان‌ افزایش یابد.
خسرویار گفت: مدیریت كار زیر نظر انجمن كوراش كشور است تا تمهیدات برگزاری این مسابقات بین‌المللی به خوبی انجام شود و این استان در سال های آینده نیز میزبانی این مسابقات را خواهد داشت.
وی اظهار داشت: با مكاتباتی كه از طرف انجمن كوراش كشور انجام خواهد شد سعی خواهیم كرد این مسابقات بین‌المللی را در تقویم فدراسیون جهانی كوراش برای روز 14 فروردین ثبت كنیم.
خراسان شمالی یك هزار و 400 ورزشكار بیمه شده در رشته كوراش و جودو دارد.
ط/5132