اهواز - ايرنا - رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور گفت: 2 هزار و 100موكب اين ستاد در ايران و شهرهاي مقدس عراق برپا شده و مشغول خدمت رساني شبانه روزي به زائران اربعين حسيني هستند.

حسن پلارك روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در مرز چذابه با بيان اينكه 45درصد مواكب در نقاط مختلف ميهن اسلامي و 55 درصد آنها در شهرهاي بلد ، سامرا ، كاظمين ، نجف اشرف ، كربلا و مسيرهاي منتهي به مرزهاي ايران و عراق و مسير نجف تا كربلا مستقر هستند افزود: اين تعداد مواكب نسبت به 2 سال گذشته 20درصد افزايش داشته است.
وي با اشاره به اينكه همه هزينه مواكب از محل كمك مردمي ، نذورات و مشاركت خيرين تامين شده گفت: در اين مواكب براي پخت و آماده سازي روزانه 9 ميليون وعده غذايي برنامه ريزي شده است.
رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور در ادامه ظرفيت اسكان زائران در مواكب اين ستاد در داخل كشور و عراق را 1.5ميليون نفر بيان كرد و افزود: در اين مواكب حدود 150هزار خادم ثبت نام شده مشغول خدمت رساني به زائران اربعين حسيني هستند.
پلارك با اشاره به آمادگي كامل مواكب براي ميزباني و پذيرايي از زائران اربعين حسيني ادامه داد: خدمت رساني به زائران تا پنج روز پس از روز اربعين ادامه خواهد داشت.
بر اساس تقويم رسمي كشور ، هشتم آبان روز اربعين است.
وي تردد زائران در سه گذرگاه مرزي چذابه ، شلمچه و مهران را تا سه روز ِآينده متراكم ولي روان پيش بيني كرد و افزود: مواكب براي هرگونه پذيرايي پس از اربعين آماده هستند و زائران نبايد در اين زمينه نگراني داشته باشند.
به گزارش ايرنا بيش از يك هزار موكب مردمي در مرزهاي چذابه ، شلمچه و مسيرهاي ورودي و خروجي استان خوزستان برپا شده است.
شلمچه و چذابه در خوزستان و مرزمهران در استان ايلام سه كانون اصلي و رسمي تردد زائران اربعين حسيني هستند.
6065/ 6037