به گزارش ايرنا، ستار فرهادي روز پنجشنبه در نشست كميته آموزش و اطلاع رساني مديريت بحران استان در صدا و سيماي شبكه جهانبين افزود: ستاد مديريت بحران 14كارگروه تخصصي دارد كه وظيفه كميته آموزش و اطلاع رساني به اندازه كميته هاي ديگر اثرگذار است.
وي تصريح كرد: با شكل گيري فضاي مجازي و توسعه شبكه هاي اجتماعي، مديريت افكاري عمومي در خصوص حوادث و سوانح طبيعي نسبت به گذشته سخت تر شده است.
به گفته وي، هنگامي كه حوادث و بايلاي طبيعي مانند زلزله، سيل يا رانش زمين اتفاق مي افتد، عده اي نيز اقدام به شايعه سازي مي كنند كه بروز اين شايعات باعث كند شدن امدادرساني به مردم و مناطق حادثه ديده مي شود.
فرهادي اظهار داشت: در اين شرايط اطلاع رساني از طريق رسانه هاي رسمي انجام مي شود و اطلاع رساني به موقع در سوانح و حوادث طبيعي بسيار با ارزش است.
وي افزود : مهمترين ركن در مديريت حوادث، افزايش آمادگي و اتخاذ تدابير پيشگيرانه براي به حداقل رساندن خسارات و تلفات در صورت وقوع مي باشد.
وي تصريح كرد: بخش آموزش همگاني و عمومي و آماده سازي براي مقابله با بلاياي طبيعي نيز از سوي مديريت بحران استان دنبال مي شود.
مديركل صدا و سيماي مركز چهارمحال و بختياري نيز شبكه سازي براي مديريت اطلاع رساني در خصوص حوادث و سوانح طبيعي و غير مترقبه را ضروري دانست.
مهرداد عظيمي افزود: براي اطلاع رساني در خصوص حوادث طبيعي از ظرفيت هاي مردمي، دهياران، بخشداران و فرمانداران استفاده مي شود.
به گزارش ايرنا، رئيس جمعيت هلال احمر چهارمحال و بختياري با اشاره سقوط هواپيماي تركيه اي در سال 96 در اين استان گفت: تيم هاي امداد و نجات هلال احمر و ستاد مديريت بحران در اين حادثه بهترين عملكرد را داشتند.
سيد احمد مرتضوي افزود: اطلاع رساني در خصوص حادثه سقوط هواپيماي تركيه اي در شهرستان كيار در اسفندماه 96 به صورت يكپارچه و منسجم به صورت مطلوب از سوي مديريت بحران استان اجرا شد.
در اين نشست معاونت هاي صدا و سيماي چهارمحال و بختياري گزارشي از عملكرد خود در بخش مديريت بحران ارائه كردند.
2097
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
شهركرد - ايرنا- مديركل مديريت بحران چهارمحال و بختياري گفت: اطلاع رساني منسجم و يكپارچه در خصوص حوادث و بلاياي طبيعي، موجب مديريت افكاري عمومي در برخورد با اين بحران ها مي شود و از بروز شايعات جلوگيري مي كند.