شلمچه - ایرنا -رئیس كمیته مشاركت، اسكان و پشتیبانی ستاد اربعین در مرز شلمچه گفت:از ابتدای حركت زائران اربعین تاكنون یك میلیون بطری آب آشامیدنی در پایانه مرزی شلمچه، بین زائران توزیع شده است.

مكی یازع پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این كه روزانه بین 100 تا 150 هزار بطری آب بهداشتی بین زائران توزیع می شود، اظهار داشت:از ابتدای ماه صفر تاكنون 27 هزار قالب یخ نیز بین حدود 450 موكب مستقر در شلمچه توزیع شده است.
وی به توزیع 20 تن آرد بین نانوایی های مستقر در مواكب شلمچه اشاره كرد و افزود: 15 نانوایی سیار روزانه بیش از 50 هزار قرص نان پخت می كنند.
رئیس كمیته مشاركت، اسكان و پشتیبانی ستاد اربعین در مرز شلمچه گفت: برای كنترل كیفی و سلامت آب مصرفی در موكب ها آزمایشگاه دانشكده علوم پزشكی آبادان به طور مرتب و مداوم آب شرب توزیعی را نمونه برداری می كند و تاكنون مشكل بهداشتی مشاهده نشده است.
یازع تصریح كرد: به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، از ابتدای ماه صفر تاكنون پنج هزار و 120 سیلندر گاز رایگان بمنظور پخت و پز موكب های مستقر در مرز شلمچه توزیع شد.
وی به استقرار 450 موكب حسینی در مرز شلمچه به منظور استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی اشاره كرد و افزود: روزانه 100 پرس غذا بین زائران در شلمچه توزیع می شود.
رئیس كمیته مشاركت، اسكان و پشتیبانی ستاد اربعین در مرز شلمچه گفت: هر شب پنج هزار زائر در موكب های مستقر در شلمچه اسكان می یابد.
مرز شلمچه در 15 كیلومتری خرمشهر در استان خوزستان یكی از مبادی تردد زائران اربعین حسینی است.
مرز شلمچه تنها مرز اختصاص یافته برای عبور زائران خارجی برای شركت در حماسه اربعین حسینی است.
7104/6068