تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

تهران - ایرنا - رادیو دولتی كره جنوبی (كی بی اس) روز یكشنبه اعلام كرد كه 'سینگ هون چول'، معاون وزیر خارجه كره شمالی عصر دیروز شنبه در یك اقدام اطلاع رسانی نشده به مسكو سفر كرد تا با مقامات روسی در خصوص موضوعات مورد علاقه مذاكره كند.

بر اساس این گزارش، وی در پروازی غیرمستقیم از پكن به مسكو امروز (یكشنبه) با 'ایگور مورگولوف'، معاون وزیر خارجه روسیه دیدار كرد.
این سفر زمانی انجام شد كه پیش بینی می شود 'كیم جونگ اون'، رهبر كره شمالی به زودی عازم مسكو شود تا برای نخستین بار با ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفت وگو كند.
البته مورگلوف، روز جمعه در گفت وگو با یك رسانه محلی در باره سفر هفته جاری خود با وزیر خارجه كره شمالی برای بررسی مناسبات دو جانبه خبر داده بود اما این خبر در هیچ رسانه بین المللی انعكاس نیافته بود.
وی حتی از هماهنگی های لازم برای انجام سفر رهبر كره شمالی به مسكو و دیدارش با پوتین نیز خبر داده بود.
18 شهریور امسال بود كه پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیام تبریكی به كیم جونگ اون، رهبر كره شمالی، به مناسبت سالگرد استقلال این كشور از وی برای سفر به مسكو دعوت به عمل آورده بود.
بر اساس متن پیام پوتین كه در خبرگزاری دولتی كره شمالی منتشر شد، رئیس جمهوری روسیه به رهبر كره شمالی اعلام كرد كه او مطمئن است مسكو و پیونگ یانگ روابط دو جانبه سودمندی را گسترش خواهند دهند و پروژه‌های سه جانبه‌ای را (با حضور كره جنوبی) آغاز می كنند.
رئیس جمهور روسیه در این پیام، سالگرد استقلال كره شمالی را به رهبر و مردم این كشور تبریك گفت و ضمن قدردانی از رهبر كره شمالی این موضوع را یادآور شد كه 'سربازان شوروی سابق و سربازان كره در طول جنگ جهانی دوم در كنار هم مبارزه كرده‌اند. ما مطمئن هستم كه از طریق تلاش مشترك ما (روسیه، كره شمالی و جنوبی) می‌توانیم روابط چند جانبه مفیدی را میان خود گسترش دهیم'.
در ماه ژوئن (خرداد ماه)، رییس مجمع عالی كره شمالی، كیم یونگ نام در دیدار با رییس جمهور روسیه نامه ای را از رهبر كره شمالی، كیم جونگ اون، به ولادیمیر پوتین تحویل داد.
آساق**1378**1663**