تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷

تهران-ايرنا- مجموعه تلويزيوني «مرگ خاموش» با نگاهي به مسئله قاچاق مواد مخدر به كارگرداني احمد معظمي و بازيگري هنرمنداني چون سعيد راد و پريوش نظريه، از تابستان امسال كليد خورد و مثل برخي از مجموعه هاي تلويزيوني، همراه با كار فيلمنامه اش نوشته مي شود.

به گزارش ايرنا، احمد معظمي كه با كارگرداني مجموعه «شايد براي شما هم اتفاق بيافتد» كار در تلويزيون را شروع كرد در گفت و گو با ايرنا، ضمن اشاره به اينكه نگارش طرح اوليه «مرگ خاموش» از آن مرتضي اصفهاني است، گفت: زماني كه مشغول ساخت «سارق روح» بودم اصفهاني طرح اين مجموعه را نوشت و هومان فاضل نگارش قسمت‌هاي اول آن را شروع كرد.
وي افزود: در ادامه پس از نگارش 12 قسمت اول حسين تراب نژاد نيز به‌عنوان نويسنده به اين تيم اضافه شد و اكنون نيز مشغول نگارش فيلم‌نامه كار هستند.
معظمي گفت: قرار بود از اواسط تصويربرداري گروه براي ضبط عازم فرانسه شوند اما با توجه به نرخ جديد دلار و يورو، ضبط صحنه‌هاي خارج از ايران در كشور ارمنستان و گرجستان انجام مي شود.
معظمي در ادامه درباره هدف سريال مرگ خاموش گفت: هدف آن است كه خود خانواده ها به فكر باشند و ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر در خانواده‌ها تشكيل شود. اين موضوع پيام اصلي «مرگ خاموش» است و از ابتدا هدف ما براي اين مجموعه رسيدن به اين مهم بود.
معظمي گفت: اين مجموعه سه فصل 20 قسمتي است كه در ادامه براساس فيلم‌نامه فصل‌هايي ممكن است به كار افزوده شود.
به گفته اين كارگردان، مجموعه تلويزيوني «مرگ خاموش» به‌واسطه داستاني كه دارد صحنه‌هاي اكشن زيادي داشته و گروه در لوكيشن‌هاي بيروني مختلفي قرار مي‌گيرند.
تصويربرداري «مرگ خاموش» تا پايان آبان ماه همچنان در لوكيشن‌هاي مختلف در تهران و حومه ادامه دارد اين مجموعه كه به سفارش سيما فيلم توسط ابوالفضل صفري تهيه مي‌شود قرار است در سه فصل متمادي از تلويزيون پخش شود.
سعيد راد، جلال فاطمي، حميد عطايي، اميرمحمد زند، پرويز فلاحي پور، پريوش نظريه، ستاره اسكندري، رضا مولايي، ساميه لك، مهدخت مولايي، ژيلا آل ارشاد، مريم بوباني، نازنين فراهاني، رويا ميرعلمي، پرويز فلاحي پور، حميد شريف‌زاده از جمله بازيگران فصل يك اين مجموعه هستند.
فراهنگ**3009** 1418