سنندج - ايرنا - استاندار كردستان گفت: حق انتخاب مديران اجرايي براي مقام عالي دولت در استان محفوظ است و كسي حق ندارد جز براي همفكري در انتصابات دخالت كند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كردستان، بهمن مرادنيا عصر يكشنبه در همايش احزاب و فعالان سياسي اين استان اظهار داشت: تحميل و چينش هيچ نيرويي را از جانب هيچ كسي نمي پذيرم و به عنوان مقام عالي دولت در كردستان اهل تعامل و همفكري هستم و به تيمي كه با آن كار مي كنم كاملا اعتقاد دارم.
وي تيم اقتصادي دولت در استان را يكدست، منسجم و اهل كار توصيف كرد و افزود: همه نيروها فرزندان اين استان هستند و نبايد به روي اين نيروها با غرض چنگ انداخت.
مرادنيا با اشاره به اينكه نيروها با همه وجود براي توسعه كردستان تلاش مي كنند، يادآور شد: اگر با ديد انصاف به مسايل بنگريم خواهيم ديد چه اتفاقات مثبتي در حوزه حمل و نقل، كشاورزي، آب و اقتصاد استان در شرف وقوع است.
استاندار كردستان فعالان سياسي را به حذر از اتهام زني به نيروها و مديران توصيه كرد و گفت: من منكر بعضي نواقص نيستم اما به جاي تخريب بايد با حسن نيت مشكلات و ضعف‌ها يادآوري شود.
وي با انتقاد از اينكه عده‌اي در داخل استان در نقش مزدوران دشمن عمل كرده و بذر ياس و نااميدي مي پاشند، تاكيد كرد: اجازه نمي‌دهم مديران پاكدست استان مورد هجمه‌هاي غير منصفانه و اتهام زني قرار يگيرند و از راهكارهاي قانوني براي برخورد با اتهام زنندگان استفاده خواهيم كرد.
مرادنيا اضافه كرد: تحمل بالا در برخورد با مخالفان و منتقدان از الزامات مديريت در زمان حاضر است و اكنون اگر نسبت به مديريت استان هر انتقادي وجود دارد بايد مطرح شود و ما نيز بايد پاسخگو و شنونده انتقادات باشيم.
مرادنيا با اشاره به اينكه هم اكنون شرايط كشور از دوران جنگ تحميلي سخت تر است و دشمنان هوشمندانه به دنبال تخريب كشور و نظام هستند يادآور شد: بيت الغزل همه مديران و دلسوزان و فعالان سياسي بايد توسعه كردستان باشد و همگان بايد واقف باشند جدال هاي سياسي دردي از دردهاي استان دوا نمي كند.
وي افزود: مجموع عقب ماندگي هاي استان زاييده اين دوران نيست و همه كساني كه از بدو انقلاب و در دولت هاي مختلف مسئوليت داشته اند بايد خود را در خصوص نيازها و محروميت هاي استان مسئول بدانند.
مرادنيا به بيان اقدامات انجام شده براي توسعه استان نيز اشاره كرد و گفت: از آغاز مسئوليت خود در استان نزديك به 150 جلسه با مقامات بالاي كشور داشته ام و معتقدم بايد كاري كنيم كه آيندگان در خصوص عملكرد ما به عنوان مدير بومي بد قضاوت نكنند و كارنامه بدي از خود بر جاي نگذاريم.
وي پيگيري احداث 10 واحد پتروشيمي در شهرستانهاي استان، جلوگيري از خام فروشي معادن، مطالعات ژئوفيزيك هوايي در پهنه هاي استان و تلاش براي كسب سهم مناسب آب براي رونق كشاورزي در استان از جمله تلاش هاي انجام شده و يا در دست اقدام دانست و افزود: سفر بعضي مقامات به استان كردستان كه حتما داراي منافع بزرگ براي استان است با واكنش هاي احساسي برخي شخصيت ها مواجه مي شود و اينچنين رفتارهايي ضربه به روند توسعه استان است.
وي ادامه داد: براي تخصيص سهم عادلانه آب استان در گذشته كاري انجام نشده و من با همه توان و تنها به عشق مردم كردستان دم در اتاق وزرا ساعت ها منتظر مي مانم، چرا كه معتقدم كردستان بايد با امكانات خودش توسعه يابد.

** توسعه اقتصاد كردستان نيازمند همكاري همه احزاب استان است
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار كردستان نيز در اين نشست ضمن يادآوري ضرورت توسعه اقتصادي استان تاكيد كرد: توسعه اقتصاد كردستان نيازمند همكاري همه احزاب است.
حسين فيروزي با گله مندي از اينكه برخي رسانه ها از بيت المال ارتزاق مي كنند و به صداي ضد انقلاب تبديل شده اند، گفت: در چنين شرايطي احزاب بايد رسانه هاي ناآگاه را آگاه كنند و اگر رسانه خائن باشد سكوت جايز نيست و دلسوزان دولت و ملت بايد سكوت را بشكنند.
وي با ابراز تاسف از اينكه كل انباشت سرمايه كردستاني ها در ۱۲ بانك استان 83 هزار ريال معادل پنج دهم درصد انباشت سرمايه كشور است، افزود: اين امر يا به دليل اندك بودن سرمايه هاي مردم است كه بايد براي افزايش آن تلاش كنيم يا به دليل فرار سرمايه از استان است كه آن هم راه حل دارد.
فيروزي ادامه داد: در استاني كه سرمايه گذار محترم شمرده نشود و رسانه هايي كه بلندگوي دشمن هستند آنها را متهم مي كنند، سرمايه فرار مي كند و انباشت ندارد.
معاون اقتصادي استاندار اضافه كرد: اگر مي خواهيم مشكل اقتصاد و اشتغال استان حل شود بايد سرمايه گذار محترم شمرده شود.
وي افزود: فضاي كسب و كار استان نياز به بهبود دارد، بگذاريم سرمايه گذار امنيت رواني داشته باشد و در استان فعاليت كند؛ بهبود فضاي كسب و كار به بهبود فضاي رسانه، فضاي فرهنگي و فرهنگ عمومي نياز دارد.
فيروزي با يادآوري اينكه امروز سرمايه گذاران خارجي در استان حضور دارند، يادآور شد: حضور سرمايه گذاران خارجي در يك منطقه شاخصي جهاني براي ارزيابي امنيت در آن منطقه است و ما نيز تا اين فضا را ايجاد نكنيم، دولت چه اصلاح طلب باشد چه اصولگرا و يا دولت اعتدال، موفق نخواهد شد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار كردستان از همه احزاب و فعالان سياسي استان خواست در مقابل مواضعي كه سرمايه گذاري در استان را به خطر مي اندازد، سكوت نكنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به اقدامات آمريكا عليه ايران اشاره و تعيين گروه اقدام عليه ايران در سالگرد كودتاي ۲۸ مرداد و واگذاري مسئوليت آن به يك جمهوري خواه ضد ايران را نشانه ادامه مشي تلاش براي ضربه زدن به ايران از سوي آمريكا دانست.
فيروزي به تهديد آمريكا در خصوص اعمال تحريم هاي جديد در ۱۳ آبان امسال اشاره كرد و افزود: آمريكا گمان مي كرد در اين فاصله زماني اختلاف ميان ملت با دولت ايجاد مي شود اما نتيجه آن راهپيمايي ۲ ميليون نفري اربعين است كه اگر چه اقدامي اعتقادي است اما همه فعالان سياسي بايد قدر اين اتحاد را بدانند.
وي در ادامه استيضاح وزراي دولت از سوي مجلس را بهترين نمايش دموكراسي توصيف و اظهار داشت: اين نمايش دموكراسي، در منطقه بحران زده خاورميانه است كه بايد همه ما قدر اين دستاورد ارزشمند را بدانيم.
ديدار احزاب و فعالان سياسي استان با استاندار كردستان و معاونان استاندار بيش از چهار ساعت به طول انجاميد و در اين ديدار افرادي از جريان هاي اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالي به بيان ديدگاه ها و انتقادات خود در حوزه هاي مختلف پرداختند.
3034/9102