جيرفت - ايرنا - رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان جيرفت از جاري شدن سيلاب و تخريب 350 كيلومتر راه روستايي در بخش جبالبارز اين شهرستان خبر داد.

اكبر سليماني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سيلاب روز گذشته سبب تخريب 10 كيلومتر از مسير كناره جاده هاي منطقه كوهستاني ميجان و هيشين جيرفت شد.
وي بيان كرد: جاري شدن سيلاب موجب وارد آمدن بيش از 10 ميليارد ريال خسارت به علت تخريب آسفالت و پنج ميليارد ريال خسارت به علت آب بردگي محورهاي روستايي خاكي در بخش جبالبارز شده است.
رئيس راهداري جيرفت همچنين از بازگشايي محور روستايي هيشين در بخش جبالبارز خبر داد و اظهار داشت: راه روستايي ميجان و 12 آبادي ديگر اين دهستان بازگشايي شده است.
سليماني با بيان اينكه سيلاب همچنان در رودخانه هاي مناطق كوهستاني اين منطقه جاري است افزود: با فروكش كردن سيلاب، ساير محورهاي روستايي تخريب شده تيغ زني خواهد شد.
وي اظهار داشت: راه ارتباطي 150 روستا در بخش مركزي و جبالبارز شهرستان جيرفت نياز به تيغ زني دارد و 350 كيلومتر راه روستايي در حوزه اين شهرستان هم بايد تيغ زني و ترميم شود.
رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان جيرفت از مردم خواست، با توجه به ريزش كوه در محورهاي كوهستاني در زمان بارش و پس از بارش باران به علت سست شدن سنگ ها در ارتفاعات، در هنگام تردد از اين مناطق جوانب احتياط را رعايت كنند.
همچنين بر اثر سيلاب، برق 37 روستا در دهستان هيشين جبالبارز جيرفت قطع شد.
3029/7450/7429