مهاباد- ايرنا- مدير امور آب وفاضلاب بوكان گفت: منطقه شهيد نجاري اميرآباد كه جزو سكونتگاه هاي غير رسمي اين شهر به شمار مي رود زير پوشش كامل شبكه فاضلاب قرار گرفت.

سلمان خداياري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: شبكه فاضلاب منطقه شهيد نجاري به طول چهار هزار و 200 متر به زودي با اتصال به شبكه سراسري فاضلاب شهري بوكان به بهره برداري مي رسد.
وي در خصوص شبكه آب اين منطقه نيز اظهار داشت: قسمت اعظمي از اين منطقه داراي شبكه آب است و تنها به يكهزار و 500 متر لوله گذاري نياز دارد كه هم اكنون در حال اجرا بوده و از 70 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است.
خداياري در خصوص مناطق «پشت 30 متري كلتپه» (ناله شكنه) افزود: طراحي خط انتقال شبكه آبرساني به اين منطقه به اتمام رسيده و با عقد قرارداد با 2 پيمانكار در حال اجراست و تاكنون حدود سه كيلومتر شبكه گذاري آن نيز انجام شده است.
وي با اشاره به آبرساني به حاشيه منطقه «پشت 30 متري مهندس رشيدي» نيز گفت: طراحي شبكه آب اين منطقه به اتمام رسيده است و عمليات اجرايي آن نيز در هفته جاري آغاز شد.
خداياري بيان كرد: براي اجراي اين طرح ها در مجموع 40 ميليارد ريال هرينه شده است و با اتمام كامل آنها حدود سه هزار 670 نفر از خدمات مطلوب آب و فاضلاب بهره مند مي شوند.
مدير آب و فاضلاب شهري بوكان در خصوص مخزن 2 هزار مترمكعبي «كوه نعلشن» اين شهر نيز بيان كرد: كار اجراي اين مخزن و خط انتقال آن با 50 ميليارد ريال هزينه به اتمام رسيده است و خاكبرداري محوطه آن نيز در مراحل پاياني قرار دارد.
به گفته وي با وارد مدار شدن اين مخزن، تامين آب شرب 45 هزار نفر از جمعيت شهر بوكان بهبود مي يابد.
بوكان 251 هزار نفر جمعيت دارد كه از اين تعداد 197 هزار نفر در شهر سكونت دارند.
7510/6185/3072