ايلام - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت: دشمن با ورود به جبهه فرهنگي با استفاده از فضاهاي مجازي و اينترنت رايگان با جلب جوانان و نوجوانان ايراني در حال ضربه زدن به انقلاب، سرمايه هاي انساني و معنوي و ارزش هاي نظام است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين اله نور كرمي تبار روز شنبه در يادواره شهداي دانش آموز استان ايلام اظهار داشت: هدف جدي دشمنان دور ساختن نسل جديد و نسل هاي آتي از دين، امام حسين (ع) و مكتب عاشورا، شهدا، فرهنگ غني ايراني اسلامي، ارزش هاي نظام و ... است.
وي با بيان اينكه دشمن با استفاده از تبليغات وسيع و گسترده وارد جبهه نرم فرهنگي عليه جمهوري اسلامي ايران شده، تاكيد كرد: جولان دادن به غربي ها در اين جبهه باعث مي شود كه آنها به اهداف شوم خود دست پيدا كنند.
به گفته امام جمعه ايلام غربي ها به صورت خزنده و نرم با استفاده از فضاهاي مجازي و ماهواره در حال نفوذ در جمع جوانان و نوجوانان هستند و تداوم اين جنگ تلفات زيانباري را براي كشور به بار و سرمايه هاي انساني متعددي از دست مي روند.
حجت الاسلام كريمي تبار يادآور شد: دشمن به فراست دريافته كه توان مقابله نظامي با ايران اسلامي را ندارند و به همين دليل جنگ مخرب و تاثيرگذار تهاجم فرهنگي را بنا نهاده و سعي در اغواي نسل جوان و نوجوان دارد.
وي با تاكيد بر اينكه نبايد با اهمال كاري و سهل انگاري اجازه پيشروي به دشمن در جبهه جنگ نرم را بدهيم افزود: بايد با هوشياري و آينده نگري و اشاعه فرهنگ ناب ايراني اسلامي و آشنايي و انس نسل جديد با آميزه هاي شهدا به ويژه شهداي دانش آموز نگذاريم فرزندانمان مرعوب دسيسه هاي فريبنده دشمنان شوند.
نماينده ولي فقيه در استان ايلام گفت: استراتژي دشمنان اين است كه دانش آموزان را با دور ساختن از علم و تحصيل با فضاهاي مجازي سرگرم كنند و اين قشر نسبت به شهدا، جنگ تحميلي، پيشينه اين كشور و اهداف انقلاب خنثي و بي تفاوت باشند.
وي گفت: در جنگ تحميلي بخشي از نيروهاي بسيج مردمي را دانش آموزان خردسال تشكيل مي دادند كه فارغ از سن و سال كم شجاعانه به هر طريقي خود را به جبهه ها مي رسانند و بدون هيچ واهمه اي در برابر دشمن بعث به مقابله پرداختند.
كريمي تبار اظهار داشت: سهمي انكار ناپذير از پيروزي انقلاب اسلامي مرهون رشادت، فداكاري و شهادت طلبي رزمندگان نوجوان بود كه اين حضور خودجوش و داوطلبانه نوجوانان كم سن و سال در جبهه هاي جنگ در دنيا بي نظير بود.
وي به دانش آموزان توصيه كرد: به جاي پرداختن به فضاهاي مجازي با كسب علم و تحصيل و رسيدن به مدارج عالي در آينده به توسعه و رونق كشور بپردازند و اهداف و مسير روشن شهداي دانش آموز جنگ تحميلي را الگوي خود قرار دهند.
به گزارش ايرنا، در پايان اين مراسم كه با همت اداره كل آموزش و پرورش، حوزه بيسج دانش آموزي و مدرسه امام جعفرصادق (ع) برگزار شده بود، از تعدادي از دانش آموزان نخبه استان ايلام در حوزه هاي علمي، ورزشي، رباتيك، و ... تقدير شد.
استان ايلام در دوران دفاع مقدس 355 شهيد دانش آموز را تقديم انقلاب اسلامي كرد.
7172/6119