اروميه- ايرنا- استاندار آذربايجان غربي با صدور پيامي فرا رسيدن يوم الله 13 آبان را گرامي داشت و نوشت: 13 آبان روز تجلي ارزش‌ها و صدور پيام انقلاب اسلامي به مظلومان و ستمديدگان در سراسر جهان است.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي استانداري آذربايجان غربي محمدمهدي شهرياري روز شنبه در ادامه اين پيام نوشت: 13 آبان روز مبارزه با زياده خواهي ها و ناعدالتي‌ها و نماد همدلي و همبستگي ملت ايران در مقابله با استكبار است.
وي همچنين اين روز تاريخي را يادآور حوادث مهمي در تاريخ معاصر ايران دانسته و نوشته است: حوادث اين روز در شكل گيري انقلاب اسلامي و بيرون راندن استكبار جهاني به سركردگي آمريكا از ايران نقش بسزايي داشت.
شهرياري همچنين با دعوت از مردم شهيدپرور آذربايجان غربي براي حضور در راهپيمايي يوم الله 13 آبان امسال كه از حساسيت خاصي برخوردار است، نوشت: بي ترديد مردم غيرتمند و انقلابي استان بار ديگر با حضور پرشور خود در صحنه، ضمن محكوميت زورگويي ها و جنايت هاي مستكبران در سراسر دنيا، حماسه اي بي نظير را در تاريخ اين مرز و بوم خلق خواهند كرد.
به گزارش ايرنا 13 آبان يادآور سه رويداد تاريخي شامل تبعيد امام راحل به تركيه، قتل عام دانش آموزان مبارز و تسخير لانه جاسوسي آمريكاست؛ اين روز در تقويم جمهوري اسلامي ايران روز دانش آموز و روز ملي مبارزه با استكبار جهاني نامگذاري شده است.
3072