سمنان- ايرنا- آرمان استكبارستيزي يوم الله 13 آبان، همزمان با سراسر كشور، در راهپيمايي مردم استان سمنان، سپيده اي شد و در فرياد حنجره ها طنين انداخت.

به گزارش ايرنا، راهپيمايي روز 13 آبان دوشادوش مردم آزاديخواه ايران زمين، در 28 شهر و شهرستان استان سمنان برگزار شد و فرياد استكبارستيزي مردم اين استان بار ديگر در آسمان پيچيد.
نداي آسماني استكبار ستيزي مردم جاي جاي استان سمنان همزمان با سراسر كشور چنان به گوش هاي معاندان اسلام و ايران سيلي زد كه گوش هايشان را كر كرد، در اين راهپيمايي مسوولان از استاندار و فرمانداران، از مديران تا مردم عادي حاضر بودند و نقش نسل جوان و نوجوان در اين روز پررنگ بود.
مردم استان سمنان در اين راهپيمايي با حضور گسترده، نداي لبيك يا حسين(ع) و لبيك يا خامنه اي را چنان باغيرت سر دادند تا مگر گوش هاي ناشنواي دشمنان از بدخواهي و دژخيمي را شنوا و ديدگانشان را بينا كند.
در بين جمعيت عظيم راهپيمايان 13 آبان در شهرهاي استان سمنان، دانش آموزان و دانشجويان به ياد و پاسداشت شهداي دانش آموز دوران مبارزه براي پيروزي انقلاب اسلامي و همچنين زنده نگهداشتن آرمان استكبارستزي دانشجويان، حضور گسترده در راهپيمايي 13 آبان داشتند و با حضور و شعارهاي كوبنده، استكبارستيزي و دشمني با آمريكا را تداوم بخشيدند.
«مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» ميعاد هميشگي حنجره هاي حزين از خون شهداي ملت ايران است كه فرصت فرياد شدن را در اين روز پيدا مي كنند.
13 آبان ماه در تقويم جمهوري اسلامي ايران به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاري شده‌است چرا كه در 13 آبان سال 1357 جمعي دانش‌آموزان تهراني كه به نشانه اعتراض به حكومت پهلوي در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند، به شهادت رسيدند.
تسخير لانه جاسوسي در 13 آبان 1358 رويداد ديگري در اين روز تاريخ ساز انقلاب اسلامي بود كه حاضران در راهپيمايي امروز با اين آرمان نيز تجديد پيمان كردند.
7342/6103