گرگان - ايرنا - دانش آموزان، دانشجويان و اقشار مختلف مردم استان گلستان همزمان با 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني راه پيمايي ضد استكباري كردند.

به گزارش يكشنبه خبرنگار ايرنا مراسم محوري روز مبارزه با استكبار جهاني در گرگان با شعارهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسراييل و مرگ بر استكبار آغاز و شركت كنندگان خشم و انزجار خود را از سياست هاي استكباري به سركردگي دولت آمريكا نشان دادند.
در اين راهپيمايي كه از ميدان شهرداري به طرف چهار راه شهدا و مصلي وحدت گرگان برگزار شد، شركت كنندگان با در دست داشتن پلاكارد و پارچه نوشته هاي ضد سلطه طلبي بر حمايت از نظام جمهوري اسلامي و تبعيت از ولايت فقيه تاكيد كردند.
در راهپيمايي 13 آبان گرگان كه استاندار، نماينده ولي فقيه و جمعي از مسئولان استان گلستان پيشاپيش مردم حضور داشتند؛ تداوم جريان استكبارستيزي در بيانيه پاياني حاضران مورد تاكيد قرار گرفت.
به گزارش خبرنگاران ايرنا از سراسر گلستان نظير اين مراسم در 36 شهر، بخش و روستاي استان برگزار شد.
تبعيد امام خميني (ره) از ايران به تركيه در سال 1343 و تسخير سفارت آمريكا به دست دانشجويان پيرو خط امام در سال 1358 همزمان با 13 آبان رخ داد.
همچنين شهادت جمعي از دانش‌آموزان معترض به حكومت پهلوي در صبح 13 آبان 1357در محوطه دانشگاه تهران باعث نام گذاري اين روز به عنوان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و روز دانش آموز شد.
3014/2729