تهران – ایرنا – رئیس كل بیمه مركزی ایران با بیان اینكه، شركت های بیمه محصولات بیمه ای فراوانی دارند كه هنوز به شكل مناسبی به بخش های مختلف كشور عرضه نشده است، تاكید كرد: نفوذ و توسعه بیمه در كشور نیازمند نوآوری و ورود استارتاپ ها است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، دكتر غلامرضا سلیمانی روز یكشنبه در مراسم امضاء تفاهمنامه همكاری مشترك با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درسخنانی با اشاره به اینكه در حال حاضر انواع پوشش های بیمه ای در كشور تعریف شده است، در عین حال توسعه بیمه در بین مردم و شركت ها را نیازمند اقدامات بیشتری دانست.
وی با بیان اینكه، شركت های بیمه محصولات بیمه ای فراوانی دارند كه هنوز به شكل مناسبی به بخش های مختلف كشور عرضه نشده است، تاكید كرد: نفوذ، توسعه و بازاریابی صنعت بیمه در كشور نیازمند نوآوری و ورود استارتاپ ها است.
وی با اشاره به اینكه در حال حاضر درآمد مناسبی در مجموعه شركت های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها وجود دارد، ورود و گسترش چتر صنعت بیمه در این بخش ها را منجر به ایجاد نفوذ هرچه بیشتر در بازار، امنیت سرمایه‌گذاری، مدیریت بهینه و مسئولیت‌پذیری در حوزه دانش بنیان كشور دانست.
رئیس كل بیمه مركزی ایران در ادامه با بیان اینكه، در حال حاضر 10 استارت‌آپ فعال در حوزه بیمه وجود دارد، بر افزایش هرچه بیشتر این كسب و كارهای نوین تاكید كرد.
وی با بیان اینكه، شركت های بیمه محصولات بیمه ای فراوانی دارند كه هنوز به شكل مناسبی به بخش های مختلف كشور عرضه نشده است. افزود: شناساندن این ظرفیت از سویی باعث افزایش حجم بیمه های صادره و از سویی می تواند برای كشور درآمد و برای بخش های قابل عرضه از جمله استارتاپ ها و شركت های دانش بنیان امنیت ایجاد كند.
سلیمانی ادامه داد: البته از سویی انتظار ما این است كه شركت های استارتاپی و دانش بنیان نیز كه وارد سیستم بیمه می شوند بهترین و بهینه ترین انتخاب بیمه ای را به منظور كاهش هزینه بیمه خود داشته باشند.
وی همچنین بهترین تسهیلات برای استارتاپ ها و شركت های دانش بنیان را تحت پوشش قراردادن آنها ذیل قانون بیمه مركزی دانست و گفت:متاسفانه اینها در حال حاضر در نقش كارگزاری نمایندگی فعالیت می كنند، البته ما بدنبال آن هستیم كه آنها را تحت نمایندگی رسمی خودمان در بیاوریم و این نوآوری به طور حتم باعث پیشرفت حوزه دانش بنیان كشور خواهد شد.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بیمه مركزی به منظور گسترش حمایت از شركت های دانش بنیان و فعالان استارتاپی تفاهمنامه مشترك همكاری منعقد كردند.
این تفاهم‌نامه در راستای سیاست های توسعه اقتصاد دانش بنیان اعم از توسعه بازار، بهبود كیفیت، افزایس رقابت پذیری و ارتقای نظام استاندارد بیمه محصولات دانش بنیان و اجرای احكام مربوط در قانون حمایت از شركت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری و اختراعات اختصاص پوشش‌های بیمه‌ای روز یكشنبه به امضاء سورنا ستاری به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دكتر غلامرضا سلیمانی به نمایندگی از بیمه مركزی ایران رسید.
علمی 1836 **1440