قم - ايرنا - نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: راهي كه انقلاب اسلامي در اين چهل سال پشت سر گذاشته و به پيشرفت هاي بسياري دست يافته، با وجود همه توطئه ها، تحريم ها و فشارها موجب اعجاب دنيا شده است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنوري روز يكشنبه در جمع راهپيمايان يوم الله 13 آبان در حرم حضرت معصومه(س) افزود: در مسائلي كه تحريم به صورت مستقيم با آنها مواجه بوده است يا تحريم را دور زده و يا در آن مساله به خودكفايي رسيده ايم و در مسائلي كه دشمن تمام توان خود را براي جلوگيري از پيشرفت جمهوري اسلامي به كار برده نيز تمام انحصارها و مرزهاي دانش دنيا به دست جوانان كشور شكسته شده است.
وي با تاكيد بر اين كه امروز ايران در كنار معدود كشورهاي پيشرفته دنيا در صنايع نانو، فضايي، هسته اي و موشكي قرار گرفته است، گفت: قراردادن ماهواره در مدار زمين نيازمند دست يابي به فناوري هاي پيشرفته و زيرساخت هاي علمي قوي است، به همين دليل دستاوردهاي ماهواره اي و فضايي ايران بسيار مورد توجه دنيا قرار گرفته است.
وي اظهار داشت: ايران در بسياري از عرصه ها حرف براي گفتن دارد ولي برخي با سياه نمايي به دنبال كم اهميت جلوه دادن اين دستاوردها هستند.

** قدرت بازدارندگي ايران موجب شده تا آمريكا دست از پا خطا نكند
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به خودكفايي كشور در توليد انواع تجهيزات و ادوات نظامي گفت: در دفاع مقدس هيچ ابزاري براي دفاع نداشتم و در ساده ترين سلاح ها وابسته بوديم ولي امروز خط توليد هواپيماي تمام ايراني كوثر افتتاح شد و در ساخت انواع خودروهاي زرهي، انواع بالگردهاي نظامي و تهاجمي و زيردريايي هاي پيشرفته به طور كامل خودكفا هستيم.
ذوالنوري ادامه داد: روساي جمهور آمريكا بارها اعلام كرده اند كه تمام گزينه ها بر روي ميز است ولي با وجود تكرار زيادي اين ادعا، با پيشرفت هاي عظيم نظامي به سطحي از بازدارندگي رسيده ايم كه دشمن جرات ندارد در مقابل ايران اسلامي دست از پا خطا كند.
وي با بيان اين كه پيشرفت جمهوري اسلامي در اين چهل سال به اعتراف اروپايي ها محيرالعقول بوده است، خاطرنشان كرد: روحيه جهادي، ولايتمداري و تفكر بسيجي منجربه پيشرفت هاي ايران شده است.

** شكست طرح خاور ميانه جديد آمريكا
وي با اشاره به توطئه هاي آمريكا در منطقه در قالب طرح خاور ميانه جديد گفت: اين طرح با هدف محو محوريت جمهوري اسلامي، اضمحلال نظام اسلامي در منطقه و حاكم كردن رژيم صهيونيستي بر خاور ميانه اجرا شد، ولي با الگو گرفتن جوانان منطقه از مقاومت مردم ايران اسلامي، نه تنها خاور ميانه بزرگ آنها تشكيل نشد بلكه خاور ميانه اي در قالب بيداري اسلامي شكل گرفت كه در پرتو آن دل هاي مردم جهان جذب معنويت انقلاب اسلامي شد.
ذوالنوري ادامه داد: امروز شاهد هستيم كه تمام روساي جمهور آمريكا در افشاگري هاي مختلف اعتراف كرده اند كه آمريكا بازنده همه توطئه هاي ايجاد شده توسط نظام سلطه در خاورميانه بوده است كه 6 تريليون دلار در منطقه هزينه كردند و هيچ دستاوردي نداشتند.
وي در ادامه با اشاره جنگ ظالمانه عربستان عليه ملت يمن گفت: در اين كشور كه مي خواسند در چند هفته با لشكر كشي آل سعود، آن را تسخير كنند، امروز پس از چند سال جنگ، دست زدن به جنايت هاي مختلف و نابودي زيرساخت هاي اين كشور، هيچ دستاورد نظامي نداشته اند.
ذوالنوري با بيان اين كه جنايت هاي عربستان در يمن و سكوت غرب در برابر اين جنايت ها، رياكاري غرب را به دنيا ثابت كرد افزود: امروز قدرت مردم يمن به رخ دنيا كشيده شده و مظلوميت آنها به جايي رسيده است كه ترامپ خونخوار بر سر نوكران سعودي خود فرياد زده كه جنگ يمن بايد تا يك ماه تمام شود.

** شكست داعش نتيجه الگوگيري جوانان منطقه از ايران است
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي، پشتيبان اصلي شكل گيري داعش در منطقه را آمريكا دانست و ادامه داد: آمريكا و غرب در حالي فرياد ائتلاف ضد تروريست سر مي دهند كه در برابر جنايت هاي زياد داعش سكوت كرده اند.
ذوالنوري با بيان اين كه داعش يك ارتش سري نبود بلكه جرياني مورد حمايت نظام سلطه بوده است، گفت: ماهواره ها و هواپيماهاي جاسوسي و شناسايي آمريكا به طور قطع ستون كشي چند هزار خودرويي داعش را در عراق و سوريه ديده است اما هيچ گونه اقدامي عليه آنها انجام نداد.
وي با تاكيد بر اين كه امروز صداي شكست و اضمحلال داعش به گوش آمريكا به عنوان پدرخوانده اين جريان تكفيري رسيده است، افزود: شكست داعش، نتيجه الگوگيري جوانان منطقه از ايران است و اين چيزي است كه موجب خشم، عصبانيت و دشمني بيشتر آمريكا با ملت ايران شده است.

** راهپيمايي باشكوه 13 آبان امسال، حضوري معنادار است
وي همچنين با تجليل از حضور باشكوه قشرهاي مختلف مردم در راهپيمايي عظيم 13 آبان تاكيد كرد: اين حضور با بصيرت كه به طور قطع باشكوه تر از سال هاي گذشته برگزار شد و فرياد مرگ بر آمريكا رساتر از هر زمان ديگري به گوش رسيد، در حالي رقم خورد كه دشمن با فشارهاي اقتصادي در تلاش بود تا اين اجتماع را كمرنگ كند.
وي حضور گسترده مردم در راهپيمايي باشكوه 13 آبان امسال را حضوري معنادار، با بصيرت، آگاهانه و دشمن شكن توصيف كرد و افزود: مردم هوشيار، آگاه و بابصيرت ايران اسلامي ثابت كرده اند كه در تمام ميدان هاي سخت و حساس حضور داشته و همواره پشتيبان و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و با وجود انتقادات به مسئولان نسبت به عملكرد آنها هرگز دچار تشخيص غلط و اشتباه نمي شوند.
ذوالنوري تصريح كرد: امروز ملت ايران با حضور گسترده در صحنه، اتحاد، يكپارچگي و ولايتمداري خود را را به رخ دنيا كشيد و در مقابل چنين مردم وفاداري، رسالت مسئولان بسيار سنگين تر است.
وي مردم را شايسته خدمت و ولي نعمتان انقلاب اسلامي دانست و گفت: مردم براي اين انقلاب هزينه داده و از مسئولان توقع خدمت خالصانه و شبانه روزي دارند.
وي با بيان اين كه بسياري از مشكلات كشور منشا داخلي دارد گفت: هيچ يك از تحريم هاي اعلامي آمريكا جديد نيست، صدور نفت و ورود ارز به كشورقطع نشده، ولي چرا بايد اين مشكلات اقتصادي وجود داشته باشد.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: كم كاري برخي از مسئولان و بي توجهي به اجراي اقتصادي مقاومتي، منشا چنين آشفتگي اقتصادي در كشور است.
وي با تاكيد بر اين كه اقتصاد كشور نيازمند تفكر جهادي است، اظهار داشت: اگر تفكر جهادي وارد اقتصاد شود شاهد چنين نابساماني هايي نخواهيم بود، به همين دليل درخواست مردم از مسئولان؛ تفكر بسيجي، تبعيت در برابر ولايت، پايبندي به اين ارزش ها و روحيه جهادي است.

** جنايت هاي آمريكا از حافظه تاريخي ملت ايران پاك نمي شود
وي در ادامه با بيان اين كه حافظه تاريخي مردم فهيم و انقلابي ايران مملو از فهرست جنايت ها و خيانت هاي آمريكاي مستكبر است گفت: افشاي اسناد مداخله و مشاركت رژيم مستبد آمريكا در كودتاي 28 مرداد عليه دولت منتخب مردم ايران نشان مي دهد كه خصومت آمريكايي ها با ايران، خصومتي ديرينه است.
ذوالنوري با اشاره به نقش آمريكا در شكل گيري و استمرار خيانت هاي رژيم پهلوي به مردم ايران، خاطرنشان كرد: نقش آمريكا در تحكيم پايه هاي رژيم ستم شاهي براي مقابله با مردم و انقلاب اسلامي چيزي نيست كه از حافظه مردم ايران پاك شود.
وي با تاكيد بر اين كه آمريكا با تحريك رژيم پهلوي نقش اساسي در كشتار مردم در 17 شهريور 57 در ميدان شهداي تهران داشت گفت: اين كشتار موجب اوج گيري قيام حق طلبانه مردم ايران شد به گونه اي كه دانشجويان در آن سال در اعتراض به اين جنايت تجمع كردند و برخي دانش آموزان با تعطيلي مدارس، خود را به اين تجمع رساندند كه رژيم منحوس پهلوي آنها را به رگبار بسته و 56 دانش آموز را به شهادت رساند و تعداد زيادي را مجروح كرد كه اين جنايت تا هميشه تاريخ از حافظه ملت ايران پاك نمي شود.
ذوالنوري با اشاره به تصويب قانون كاپيتولاسيون و تحقير مردم ايران به واسطه اين قانون توسط آمريكا افزود: بر اساس اين قانون اتباع آمريكا در ايران از مصونيت قضايي و حق كنسولي برخوردار بودند و تنها كسي كه در مقابل اين قانون ننگين، قد برافراشت و فرياد زد، امام عزيز ما بود.
وي گفت: اين ايستادگي امام(ره) در مقابل رژيم و افشاي اين قانون ذلت بار موجب دستگيري و تبعيد ايشان در 13 آبان 43 به تركيه شد كه اين موضوع آغازي براي طلوع انقلاب اسلامي در بهمن ماه 57 بود.
راهپيمايي باشكوه 13 آبان، امروز همزمان با سراسر كشور با حضور قشرهاي مختلف مردم انقلابي و هميشه در صحنه، علما، فضلا، طلاب، دانش آموزان، دانشجويان، فرهنگيان و مسئولان در شهر مقدس قم برگزار شد.
13 آبان سالروز تبعيد امام خميني(ره) از ايران به تركيه در سال 1343، كشتار دانش آموزان توسط رژيم پهلوي در سال 1357 و تسخير لانه جاسوسي آمريكا به دست دانشجويان پيرو خط امام در سال 1358 به عنوان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و روز دانش آموز نامگذاري شده است.
7404/ 1175