مشهد- ايرنا- مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان رضوي گفت: هزار نفر از مديران و مسئولان كاروانهاي زائران پياده رضوي كه در دهه آخر ماه صفر در مسير جاده هاي اين استان به سمت مشهد در حركتند پيرامون اصوا ايمني آموزش ديده اند.

ابراهيم نصري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: آموزش اين افراد با ارسال دستورالعملهاي ايمني حركت روان و ايمن در جاده ها براي فرمانداريهاي صورت گرفته و همچنين بين مديران و مسئولان كاروانهاي زائران پياده رضوي جليقه شب رنگ مخصوص توزيع شده است.
وي همچنين گفت: دهه پاياني ماه صفر گذشته راهداري خراسان رضوي ميزبان 401 هزار زائر پياده بود و امسال نيز علاوه بر عمليات راهداري در تسطيح و بهسازي مسير موكبهاي مجاز با 957 راهدار، 35 راهدارخانه، مراكز خدماتي رفاهي بين راهي سطح خراسصان رضوي و 96 گشت شبانه روزي آماده خدمات رساني به اين عزيزان است.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان رضوي افزود: طي هشت روز پاياني ماه صفر 280 هزار نفر نيز با خودروهاي حمل و نقل عمومي وارد مشهد شدند.
وي ادامه داد: پيش بيني مي شود پس از پايان مراسم عزاداري سالروز شهادت امام رضا(ع) با اضافه شدن زائران پياده به متقاضيان بخش حمل و نقل عمومي افزون بر 800 هزار نفر از طريق 130 شركت مسافربري و فعاليت هشت هزار و 500 راننده حرفه اي ناوگان جاده اي از مشهد جا به جا شوند. براي اجراي اين مهم چهار هزارو 500 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومي آماده شده اند.
نصري گفت: پيش بيني مي شود در اين ايام روزانه 200 دستگاه اتوبوس از پايانه هاي مسافربري مشهد خارج شوند. در همين رابطه هماهنگي با استانهاي معين خراسان رضوي شامل تهران، قم، گيلان، مازندران، گلستان، اصفهان، كرمان، فارس، خراسان شمالي و خراسان جنوبي براي اعزام ناوگان ثابت و كمكي و تأمين سوخت آنها انجام شده است.
وي همچنين از فعاليت 500 مركز عرضه بليت ناوگان حمل و نقل عمومي در مشهد خبر و ادامه داد: با توجه به پيش بيني مشكلات حوزه حمل و نقل مسافر در اين ايام، از مردم تقاضا مي شود به صورت اينترنتي و غيرحضوري از آژانسها، دفاتر اختصاصي، دفاتر پيشخوان، رزرواسيون 38086 و سامانه هاي www.safar724.com و www.payaneh.ir بليت خود را تهيه كنند تا در پايانه ها با دلالان و شلوغي ايام پيك مسافر مواجه نشوند.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان رضوي گفت: كاركنان ادارات راهداري به صورت شبانه روزي در پايانه هاي مسافربري سطح استان، پايانه امام رضا(ع) مشهد و همچنين سامانه هاي پيامكي 1000525 و تلفن گوياي 141 آماده دريافت و پيگيري مشكلات، شكايات و پيشنهادات زائران هستند.
3221/1858