به گزارش ايرنا ، بهمن خطيبي روز سه شنبه در جلسه شوراي هماهنگي حمل و نقل و ترافيك قرچك كه در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد اظهار داشت: بهبود عبور و مرور در شهرها، روستاها و مسيرهاي مواصلاتي برونشهري و درونشهري و پيشگيري از تصادفات جاده اي از جمله وظايف شوراي ترافيك است كه بايد با برنامه ريزي و سياستگذاري مناسب به آن دست يافت.
وي افزود: شهرستان قرچك از جمعيت متراكمي در مناطق مختلف شهري و روستايي برخوردار است كه تردد اين افراد به مناطق مختلف از جمله تهران باعث افزايش ترافيك در مبادي و ورودي و خروجي شهرستان به ويژه در راه هاي اصلي مي شود، مشكلي كه تقاطع راه آهن با راه هاي اصلي را دوچندان كرده است.
خطيبي تقاطعهاي همسطح راهآهن موجود در شهرستان قرچك را معضلي بزرگ خواند و بيان كرد: ريل راه آهن سراسري تهران – مشهد و قطار شهري در بدو ورود از شهرستان قرچك ، در چند نقطه از جمله ورودي روستاي محمد آباد ، امين آباد ، داود آباد و پوئينك جنوبي با خيابان هاي اصلي تقاطع ايجاد كرده كه در دو نقطه محمدآباد و داودآباد ، خوروها مجبور به عبور از روي ريل مي شوند.
وي تصريح كرد: زير گذر امين آباد و پوئينك از عرض مناسبي برخوردار نيست و تردد خودروها از آن با مشكل مواجه مي شوند.
سرپرست فرمانداري قرچك افزود: شهرستان قرچك به دليل قرار داشتن در ورودي دشت ورامين، با حجم ترافيكي سنگيني مواجه است به طوري كه در كمربندي جنوبي ، تقاطع هاي هم سطح با راه آهن به حجم ترافيك افزوده و باعث بروز حوادث جاده اي مي شود.
تقاطعها باعث بروز گره ترافيكي و بعضاً تصادفات شده و لازم است با پيگيريهاي مستمر با قيد فوريت مرتفع شود.
خطيبي بيان داشت: با توجه بهضرورت تأمين ايمني عابرين پياده هنگام عبور از عرض كمربندي جنوبي، شهرداري نسبت به جانمايي و نصب دو پل عابر پياده استاندارد يكي در انتهاي خيابان محمدآباد و ديگري در انتهاي خيابان داودآباد اقدام كند.
قرچك با 270 هزار نفر جمعيت در 30 كيلومتري جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
تهران – ايرنا – سرپرست فرمانداري شهرستان قرچك گفت: تقاطع هاي هم سطح راه آهن سراسري تهران – مشهد با خيابان ها و معابر اصلي معضلي براي اين شهرستان شده است.