مشهد - ايرنا - دبير انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي خراسان رضوي گفت: هم اكنون نرخ فروش بليت اينترنتي هواپيما به مقصد برخي شهرهاي بزرگ بسيار بالا و خارج از قاعده است.

مجيد فرقاني روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در خصوص وضعيت فروش بليت هواپيما از مشهد به مقاصد مختلف همزمان با ايام پاياني صفر افزود: فروش بليت مشهد به مقصد شهرهايي مانند تبريز، اهواز، شيراز و اصفهان بسيار بالا و متفاوت است اما قطعا با كاهش حجم مسافر و به تبع آن كاهش تقاضا، نرخ ها به زودي كاهش مي يابد.
وي تصريح كرد: متاسفانه بعضا اين نرخ ها توسط برخي دفاتر فروش اينترنتي غيرمجاز و خارج از پوشش نظارتي تعيين مي شود و تا كنون گزارشي مبني بر عرضه بليت با قيمت هاي غيرمتعارف از سوي دفاتر خدمات مسافرتي مجاز نرسيده است.
وي با بيان اينكه اكثر مسافران بليت بازگشت خود را از قبل تهيه كرده اند، افزود: برخي مسافران كه اكنون به دنبال بليت هستند به دليل تكميل ظرفيت ها به سختي موفق به تهيه بليت مي شوند.
وي افزود: متاسفانه سازمان هواپيمايي كشوري همچنان از نظر تعيين سقف و كف نرخ بليت هواپيما، شركت هاي هواپيمايي، آژانس ها و مسافران را در بلاتكليفي قرار داده و همين امر موجب نابساماني در بازار فروش بليت شده است.
دبير انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي خراسان رضوي بيان كرد: با دبير انجمن هاي شركت هاي هواپيمايي هم تماس گرفته ايم كه مي گويند قرار شده شركت ها تا هفته آينده سقف و كف نرخ خود را اعلام كنند اما متاسفانه در حال حاضر سقف و كفي وجود ندارد و همين موجب عرضه بليت خارج از نرخ مصوب مي شود.
330 دفتر خدمات مسافرتي و جهانگردي اكنون در استان خراسان رضوي فعاليت دارند كه بيش از 60 درصد آنها در مشهد داير است.
طي دهه آخر ماه صفر در مجموع سه ميليون و ۸۰۸ هزار و ۸۴۹ زائر براي شركت در مراسم عزاداري به مشهد وارد شدند كه اين رقم نسبت به سال قبل در اين زمان رشد ۲۰ درصدي دارد.
7496/5132