ايلام - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش ايلام گفت: تمامي مدارس اين استان در سال تحصيلي جاري زير پوشش طرح تدبير و تعالي مديريت قرار گرفته تا كيفيت آموزشي اين فضاها ارتقا يابد.

اسفنديار رستم زاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: طرح كيفي سازي فعاليت آموزشي مدارس در مقطع ابتدايي با عنوان تدبير و در مقطع متوسطه با عنوان تعالي مديريت كيفيت تا پنج سال گذشته بصورت آزمايشي در شمار محدودي از مدارس اين استان اجرا شد.
وي ادامه داد: اجراي اين طرح با هدف ارتقاي كيفيت آموزشي مدارس براي بررسي فضا، تجهيزات و هوشمندسازي فضاهاي آموزشي و توانمندسازي مديران و معلمان سال تحصيلي جاري در تمامي مدارس مقاطع مختلف تحصيلي استان آغاز شده است.
مدير كل آموزش و پرورش ايلام اضافه كرد: اين طرح زمينه ساز توسعه توانمندي هاي دانش آموزان، اجراي نظام ياددهي و يادگيري بروز، توسعه مشاركت دانش آموزان و اولياي آنها در امور مدرسه، ايجاد نشاط و سلامتي و برقراري برنامه نظام مند و رشد آفرين علمي، آموزشي و تربيتي بين دانش آموزان است.
رستم زاد يادآور شد: در اجراي اين طرح به اوليا مدارس اعلام شده تا در تدريس محتواي آموزشي كيفيت مد نظر قرار گرفته و تدريس بصورت فعالانه و دو طرفه باشد.
وي افزود: همچنين در اين طرح رويكرد مديران و معلمان مدارس تنها آموزش در مدارس نبوده بلكه دانش آموزان را به اجراي طرح هاي پژوهشي، علمي و كيفي و بروز رساني اطلاعات عمومي متناسب با تحولات روز و مدرن ملزم مي كنند.
به گفته رستم زاد، در اين طرح ها دانش آموزان اعم از ابتدايي و متوسطه در كنار تحصيل به تحقيق و پژوهش پرداخته و زمينه تقويت مهارت هاي زندگي و شناسايي استعدادهاي دانش آموزان در حوزه هاي مختلف فرهنگي، هنري، ورزشي و ... فراهم خواهد شد.
مديركل آموزش و پرورش ايلام يادآور شد: با اجراي اين طرح به استانداردهاي آموزشي لازم دست خواهيم يافت ضمن اينكه الگوهاي مديريتي مطلوب در جامعه نيز ترويج مي شود.
رستم زاد با بيان اينكه اجراي طرح تدبير و تعالي مديريت كيفيت آموزشي را در مدارس ارتقا مي دهد، گفت: يكي از مزاياي اجراي اين طرح تقويت و ترويج خودآزمايي است و نتايج اجراي آن تا پايان سال در هر مدرسه مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
وي توسعه توانمندي هاي نيروي انساني را از ديگر راهبردهاي اولويت دار اين طرح برشمرد و تاكيد كرد: برنامه تعالي مديريت و تدبير مدرسه سعي دارد با تكيه بر سند تحول بنيادين و نگاهي تعالي بخش، مدرسه محور، مشاركت جو و كيفيت مدار ضمن تمركز بر فرآيندهاي مديريتي شرايطي را فرآهم آورد تا همه عوامل موثر در مديريت مدرسه ضمن شناسايي ظرفيت ها و توانايي هاي داخلي و پيراموني خود، نسبت به تعيين اهداف و طراحي برنامه ي عملياتي مدرسه اقدام كند.
سال تحصيلي جاري 94 هزار دانش آموز ايلامي مقاطع مختلف در يك هزار و 300 مدرسه دولتي و غير دولتي به تحصيل اشتغال دارند.
7171/6119